Vývoj Public Relations v ČR a zahraničí, současný stav a nové trendy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Fojtů, Miroslava
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T02:56:38Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T02:56:38Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10171
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této bakalářské práce je popis historie, současného stavu a nových trendů v oblasti komunikační disciplíny public relations. Cílem práce je porovnat úroveň public relations u nás a v USA, a to na základě historického vývoje a schopnosti aplikace nových trendů. V první části krátce definuji teoretická východiska oboru a základní pojmy nutné pro orientaci a chápání vývoje a současného stavu. V praktické části se zabývám detailním popisem historie public relations v USA a České republice a novými trendy, které jsou nutné aplikovat na základě společensko-sociálních změn současnosti. |
cs |
dc.format |
71 s. , 2 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1231499 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
public relations
|
cs |
dc.subject |
historie pr
|
cs |
dc.subject |
propaganda
|
cs |
dc.subject |
veřejné mínění
|
cs |
dc.subject |
nové trendy v pr
|
cs |
dc.subject |
online pr
|
cs |
dc.subject |
buzz marketing
|
cs |
dc.subject |
word-of-mouth
|
cs |
dc.subject |
guerilla marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
public relations
|
en |
dc.subject |
history of pr
|
en |
dc.subject |
propaganda
|
en |
dc.subject |
public opinion
|
en |
dc.subject |
recent trends in pr
|
en |
dc.subject |
online pr
|
en |
dc.subject |
buzz marketing
|
en |
dc.subject |
word-of-mouth
|
en |
dc.subject |
guerilla marketing
|
en |
dc.subject |
social networking
|
en |
dc.title |
Vývoj Public Relations v ČR a zahraničí, současný stav a nové trendy |
cs |
dc.title.alternative |
History of Public Relations in Czech Republic and abroad, current situation and recent trends. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Raimondová, Luďka |
|
dc.date.accepted |
2009-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theme of this bachelor work is descriptions of history, current situation and recent trends in a communication discipline called public relations. The main goal of this work is to compare the level of public relations in the USA and Czech Republic based on historical development and ability of new methods application. In the first part I define theoretical bases and conceptions which help understanding and orientation in public relations disci-pline. In the practical part I summarize detailed historical development of public relations in the USA and Czech Republic, followed by new methods which ought to be used in com-munication according to social changes in our society. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10501
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account