Přístupy k výchovně problémovým žákům
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Němec, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Vránová, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T15:39:42Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T15:39:42Z |
|
dc.date.issued |
2006-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1013
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku efektivních přístupů k výchovně problémovým žákům. Pozornost je věnována biologické a sociokulturní determinaci osobnosti ve vztahu k rizikovým faktorům podporujícím výskyt sociálně patologického chování dětí a mládeže. Poznatky z pedagogické praxe mapují sociální klima škol a školských zařízení, prezentují vhodné přístupy k výchovně problémovým žákům a zdůrazňují význam dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. |
cs |
dc.format |
48 s. |
cs |
dc.format.extent |
415948 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Socializace
|
cs |
dc.subject |
osobnost
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
problémový žák
|
cs |
dc.subject |
poruchy chování
|
cs |
dc.subject |
sociálně patologické chování
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Socialization
|
en |
dc.subject |
personality
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
educationalist
|
en |
dc.subject |
troubled pupil
|
en |
dc.subject |
disturbances of behaviour
|
en |
dc.subject |
social pathological behaviour
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Přístupy k výchovně problémovým žákům |
cs |
dc.title.alternative |
Approach to Behaviour Difficulties in Pupils |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kohoutek, Rudolf |
|
dc.date.accepted |
2006-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on effective approach towards troubled pupils, pupils with behaviour disturbances. The attention is given to biological and social-cultural determination of the personality in relation to the risk factors that contribute to the occurence of social pathological behavior in children and adolescents. The findings from pedagogic practice map out the social environment at schools and educational institutions, present feasible approach towards the education and upbringing of pupils with behaviour disturbances, and stress the importance of further education of pedagogic staff. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4502
|
|
dc.date.assigned |
2005-04-15 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
speciální pedagogika
|
cs |
local.subject |
problémoví žáci
|
cs |
local.subject |
vývoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
special education
|
en |
local.subject |
problem pupils
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account