dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Kolínská, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T02:21:11Z |
|
dc.date.available |
2016-04-27T23:00:28Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10107
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování analýzy konkurenčního prostředí v segmentu potravin s jogurtovými nápoji a na základě této analýzy posuzuje reálnou možnost vstupu nového výrobku na trh. Teoretická část práce zpracovává rešerši literatury, dává východiska pro analýzu trhu a zabývá se také problematikou vstupu nového produktu na trh. V praktické části je pak provedena analýza trhu, charakteristika vybraného produktu a jeho komunikace. Na základě výstupů zpracovaných analýz jsou hodnoceny podmínky pro vstup nového produktu na trh. Projektová část navrhuje doporučení k realizaci záměrů sta-novených prací. |
cs |
dc.format |
76 s., 4 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1737480 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 27.04.2016 |
|
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
segmentace trhu
|
cs |
dc.subject |
mapa tržního bojiště
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
nový výrobek
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
market segmentation
|
en |
dc.subject |
Porters 5 forces analysis
|
en |
dc.subject |
map of the market battleground
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
new product
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.title |
Zavedení mléčného nápoje DanUp na český trh |
cs |
dc.title.alternative |
Implementation of the milk drink DanUp into Czech market |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pilík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2009-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main aim of this diploma thesis is to analyze the competition in the market segment of yogurt drinks. The analysis provides the key information about the potential for a new pro-duct to enter the market. The theory section of this thesis is based on technical literature research, it provides main solutions for the market research and also describes the proble-matics connected to new product and its entering of a market. The practical section of this thesis includes the market analysis as well as the main characteristics of the selected pro-duct and its marketing communication. The outcome of the performed analyses provides the information about the conditions for the new product to enter the market. The project section suggests the steps necessary for the achievement of the objectives recommended by the thesis. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10563
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|