Kultura školy

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Kultura školy

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Kultura školy
Autor: Kubíčková, Miloslava
URI: http://hdl.handle.net/10563/5881
Datum: 2008-10-17
Vydavatel: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Počet stran: application/pdf
Dostupnost: Bez omezení


Abstrakt:

Kultura školy je v posledních letech jedním z velmi často diskutovaných témat, které je zkoumáno z několika hledisek, různými metodami a s různými záměry. Disertační práce se zabývá kulturou školy ve vztahu k vnitřnímu prostředí školy - klimatu s důrazem na vliv osobnosti učitele při vytváření kultury vzdělávací instituce. Literární rešerše je selektována do několika částí. V první části se poukazuje na vývoj pojmu kultura na základě sociologického, antropologického a psychologického přístupu. Druhá část vymezuje a analyzuje firemní kulturu s následným zaměřením na teoretický koncept kultury školy. Další část práce se věnuje vnitřnímu prostředí - klimatu školy s následným definováním vztahu mezi klimatem a kulturou školy. Hlavním cílem disertační práce je na základě teoretického a terénního výzkumu popsat vnitřní prostředí - klima školy, zjistit kulturní dimenze učitelů a na jejich základě definoKultura školy je v posledních letech jedním z velmi často diskutovaných témat, které je zkoumáno z několika hledisek, různými metodami a s různými záměry. Disertační práce se zabývá kulturou školy ve vztahu k vnitřnímu prostředí školy - klimatu s důrazem na vliv osobnosti učitele při vytváření kultury vzdělávací instituce. Literární rešerše je selektována do několika částí. V první části se poukazuje na vývoj pojmu kultura na základě sociologického, antropologického a psychologického přístupu. Druhá část vymezuje a analyzuje firemní kulturu s následným zaměřením na teoretický koncept kultury školy. Další část práce se věnuje vnitřnímu prostředí - klimatu školy s následným definováním vztahu mezi klimatem a kulturou školy. Hlavním cílem disertační práce je na základě teoretického a terénního výzkumu popsat vnitřní prostředí - klima školy, zjistit kulturní dimenze učitelů a na jejich základě definovat specifika jejich profesní kultury a určit základní uznávané hodnoty učitelů. Na základě zjištěných existujících kulturních dimenzí a uznávaných hodnot učitelů vyjádřit jejich vliv na kulturu školy. Součástí výzkumného problému je i stanovení hypotéz. V závěru jsou výsledky výzkumného šetření porovnávány se stanovenými hypotézami. Výsledkem je potvrzení nebo zamítnutí stanovené hypotézy.

Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
kubíčková_2008_dp.pdf 1.117Mb PDF Zobrazit/otevřít
kubíčková_2008_vp.pdf 143.2Kb PDF Zobrazit/otevřít
kubíčková_2008_op.pdf 80.01Kb PDF Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet