Analýza marketingového řízení vybraného podniku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Rujzlová, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:20Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:20Z |
|
dc.date.issued |
2023-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54095
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového řízení vybraného podniku. Cílem je tvorba návrhů na zlepšení. Teoretická část obsahuje definování odborných pojmů souvisejících s marketingem, marketingovým řízením a marketingovými analýzami. Mezi analýzy patří PESTEL analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Dále je zde analyzován marketingový mix. Praktická část se skládá z charakteristiky společnosti a jejích konkurentů. V analytické části je provedena PESTEL analýza, analýza marketingového mixu služeb, SWOT analýza a marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření. Na základě těchto analýz byly zjištěny nedostatky a provedeny návrhy na zlepšení. Tyto návrhy byly podrobeny nákladové, rizikové a časové analýze. |
|
dc.format |
79 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingové řízení
|
cs |
dc.subject |
PESTEL analýza
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix služeb
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
marketingová analýza
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
marketing management
|
en |
dc.subject |
PESTEL analysis
|
en |
dc.subject |
marketing mix of service
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
marketing analysis
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.title |
Analýza marketingového řízení vybraného podniku |
|
dc.title.alternative |
The Analysis of Marketing Managment of the Selected Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chovancová, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2023-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the analysis of marketing management of a selected company. The aim is to make suggestions for improvement. The theoretical part includes the definition of professional terms related to marketing, marketing management and marketing analysis. The analyses include PESTEL analysis, Porter's five forces analysis, SWOT analysis. The marketing mix is also analysed. The practical part consists of the characteristics of the company and its competitors. In the analytical part, PESTEL analysis, service marketing mix analysis, SWOT analysis and marketing research using questionnaire survey are conducted. Based on these analyses, shortcomings were identified and suggestions for improvement were made. These suggestions were subjected to cost, risk and time analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
64160
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account