dc.contributor.author |
Kramoliš, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2022-12-07T06:54:56Z |
|
dc.date.available |
2022-12-07T06:54:56Z |
|
dc.date.issued |
2022-05-17 |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-077-4 |
en |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52381
|
|
dc.description.abstract |
firemního řízení. V rozvinutých tržních ekonomikách jsou již trhy natolik nasyceny, že již není primárním klíčem k úspěchu pouze nejnižší cena. Proto strategické řízení firem nutně musí brát v úvahu i další faktory, přičemž jedním z pěti základních faktorů dle Roy a Potter (1997) je právě design. Design dle Sedmerové (2015) patří mezi základní nástroje, které napomáhají rozvoji firem a je jedním ze základních předpokladů vyšší konkurenceschopnosti, úspěchu a zisku.
Hlavním cílem práce bylo identifikovat významné aspekty design managementu v kontextu řízení firem v České republice.
Výzkumem formou kvantitativního dotazníkového šetření bylo zkoumáno, jak firmy vnímají design, jak s ním pracují, a také souvislosti s úspěšností firmy. V práci bylo následně analyzováno vnímání důležitosti faktoru designu ve vztahu k prosperitě firmy, rozdíly v přístupu k designu, rozdíly ve spokojenosti s vlastním designem, očekávání návratnosti předpokládané investice a postoj firem k ověřování účinků designu. A v neposlední řadě byl také analyzován vliv personálních aspektů designu na prosperitu firmy.
Bylo prokázáno, že existuje souvislost mezi vnímanou důležitostí designu a vnímanou prosperitou firmy. Firmy jsou si plně vědomy existence vztahu designu a prosperitu firmy. Výsledky ukázaly, že design hraje důležitou roli v managementu firmy, především ve vysoce konkurenčním prostředí tržní či sociálně tržní ekonomiky. Pro management mohou být přínosné inovované tradiční používané manažerské přístupy a modely. Pro vyhodnocení účinků designu výsledky práce nabízí nový model hodnocení postavený na třech aspektech a tím také přispívá k rozšíření poznatků v teorii design managementu |
en |
dc.format |
72 |
cs |
dc.format.extent |
56 |
en |
dc.language.iso |
cs |
en |
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
en |
dc.rights |
Teze habilitační práce jsou přístupné veřejně v tištěné podobě v Knihovně UTB. Plný text práce je přístupný elektronicky pouze v rámci univerzity. |
en |
dc.subject |
Design, design management, řízení designu, firemní management, design thinking, inovace designem, principy designu, marketing, prosperita
|
cs |
dc.subject |
Design, design management, design thinking, innovation, principles of design, marketing, business prosperity
|
an |
dc.title |
Design management jako významná součást firemního řízení |
en |
dc.title.alternative |
Teze habilitační práce |
en |
dc.type |
Book |
en |
dc.date.accepted |
2022-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The habilitation thesis deals with Design Management as an important part of corporate management. In developed market economies, markets are already so saturated that only the lowest price is no longer the primary key to success. Therefore, the strategic management of companies must necessarily take into account other factors, with one of the five basic factors according to Roy and Potter (1997) being design. Design according to Sedmerová (2015) is one of the basic tools that help the development of companies and is one of the basic prerequisites to strategically achieving higher competitiveness and business success.
The main goal of this work was to identify important aspects of design management in the context of corporate management in the Czech Republic.
Research in the form of a quantitative questionnaire survey examined how companies perceive design, how they work with it, as well as the relationship with business success. The work also analyzed the perception of the importance of the design factor in relation to business success, differences in design approaches, differences in satisfaction with their own design, expectations of return on investment, and the attitude of managers to verify the performance of design. And finally, the influence of personnel aspects of design on the business success was also analyzed.
It has been proven that there is a connection between the perceived importance of design and the perceived business prosperity. Companies are fully aware of the existence of the relationship between design and business prosperity. The results showed that design plays an important role in corporate management, especially in a highly competitive environment of a market or social market economy. For management may be useful newly innovated management analysis models. To evaluate the performance of design, the results of the work offer a new evaluation model based on three aspects and thus also contributes to the knowledge of design management theory. |
en |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika podniku |
en |
dc.date.submitted |
2021-08-02 |
|