Podpora autoregulace emocí u dětí v mateřské škole

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Podpora autoregulace emocí u dětí v mateřské škole

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Podpora autoregulace emocí u dětí v mateřské škole
Autor: Studená, Jana
Vedoucí: Pacholík, Viktor
Abstrakt: Bakalářská práce pojednává o podpoře autoregulace emocí u dětí v mateřské škole. Teoretická část se zabývá charakteristikou emocí, nelibými emoci, regulací a autoregulací emocí, emočním vývojem dítěte předškolního věku, prosociálního chování a socializací v předškolním věku a možnostmi podpory regulace emocí. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu s metodou polostrukturovaného interwiew s učitelkami mateřských škol. Cílem práce je analyzovat, jaké specifické postupy učitelky používají pro podporu schopnosti autoregulace emocí u dětí v mateřské škole. Výsledky ukazují že učitelky považují u dětí za projevy vhodné k autoregulaci emocí přehnaný pláč, zlost a vztek, které se vyskytují při různých situacích. Kolektiv dětí, velký počet dětí, přístup učitelek a nejednotnost s rodiči může podle učitelek autoregulaci emocí jistým způsobem ovlivňovat. Výzkum dále ukázal, že přístup k podpoře schopnosti autoregulace emocí je u učitelek spontánní, nahodilý a nesystematický.
URI: http://hdl.handle.net/10563/50900
Datum: 2021-10-12
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
studená_2022_dp.pdf 859.8Kb PDF Zobrazit/otevřít None
studená_2022_op.pdf 355.1Kb PDF Zobrazit/otevřít None
studená_2022_vp.pdf 330.8Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet