Význam celoživotního učení pro jednotlivce i celou společnost
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Grimová, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:30:30Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:30:30Z |
|
dc.date.issued |
2014-11-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36869
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na význam celoživotního učení, a to nejen pro každého jednotlivce individuálně, ale také pro celou společnost komplexně. V teoretické části je charakterizováno celoživotní učení a jeho tři základní kategorie formální vzdělávání, neformální vzdělávání a informální učení, které prostupují počátečním vzděláváním, vzděláváním dospělých a vzděláváním seniorů. Je zdůrazněna úloha motivace v procesu celoživotního učení, jsou identifikovány bariéry, které účasti na vzdělávání brání, a naznačena vhodná opatření k jejich překonání. Praktická část zahrnuje analýzu postojů respondentů k celoživotnímu učení a kvantitativní výzkum na toto téma. Jeho cílem je zodpovědět otázky, zda respondenti vnímají význam celoživotního učení pro jednotlivce i celou společnost a aktivně na celoživotním učení participují či nikoli. |
|
dc.format |
122 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
celoživotní učení
|
cs |
dc.subject |
formální vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
neformální vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
informální učení
|
cs |
dc.subject |
počáteční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání dospělých
|
cs |
dc.subject |
profesní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
zájmové vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
občanské vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání seniorů
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
jednotlivec
|
cs |
dc.subject |
společnost
|
cs |
dc.subject |
lifelong learning
|
en |
dc.subject |
formal education
|
en |
dc.subject |
informal education
|
en |
dc.subject |
informal learning
|
en |
dc.subject |
initial education
|
en |
dc.subject |
adult education
|
en |
dc.subject |
professional education
|
en |
dc.subject |
self-guided education
|
en |
dc.subject |
civil education
|
en |
dc.subject |
senior citizen education
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
the individual
|
en |
dc.subject |
society
|
en |
dc.title |
Význam celoživotního učení pro jednotlivce i celou společnost |
|
dc.title.alternative |
Importance of Lifelong Learning for Individuals and All the Society |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzlová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2016-01-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma work looks at the meaning of lifelong learning not only for each individual but for society as a whole. In the theoretical section lifelong learning is defined, as are its three basic categories formal education, nonformal education and informal learning which are interwoven with the beginning of education, adult education and senior citizen education. The role played by motivation in the lifelong learning process is highlighted as well as the barriers that hinder participation and the most effective means of overcoming those barriers. The practical section comprises an analysis of repondents´ attitude to lifelong learning and presents quantitative research on this theme. Its aim is to reply to the questions of whether or not respondents are aware of the meaning of lifelong learning for individuals and society and if they actively participate in it. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35176
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-11-20 |
|
local.subject |
celoživotní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
permanent education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account