Zážitková pedagogika
Show full item record
No preview available
Title:
|
Zážitková pedagogika |
Author: |
Stoklasa, Jiří
|
Advisor: |
Dolák, Antonín
|
Abstract:
|
Tato diplomová práce z oblasti zážitkové pedagogiky vznikla na bázi využití vlastních zkušeností a poznatků autora jako lektora a trenéra měkkých dovedností a také personálního poradce, který obě tyto činnost provozuje od roku 2007 jako OSVČ. Dalším zdrojem této práce byla analýza odborné literatury a restrukturalizace hlavních myšlenek, které byly v rámci tématu publikovány, s terminologickým vymezením. Hlavním cílem práce je přiblížení významu kompetencí lektora ve vzdělávání dospělých, jehož nedílnou součástí oblast zážitkové pedagogiky beze sporu je, a vymezení jejich důležitosti na základě empirického výzkumu zaměřeného na tři skupiny respondentů, kterými jsou účastníci vzdělávacích akcí, lektoři a zadavatelé z řad zástupců organizací, resp. klientů. Rovněž jde o určitou reflexi současné situace v andragogice, kde zážitek je předpokladem pozitivního efektu vzdělávání. Příslušný terminologický rámec v různých kontextech sice existuje, nicméně explicitně nebyl pro oblast lektorských kompetencí ve vazbě na zážitkovou formu vzdělávání dospělých detailně popsán. Práce je členěna do šesti tematických částí. V první kapitole je rozveden význam zážitkové pedagogiky pro vzdělávání dospělých. Další část je pak věnována aktuálnímu stavu vzdělávání dospělých, resp. současným trendům a významu lektorských kompetencí. Následují části, které se týkají lektorských rolí, komparace praktického a teoretického pojetí kompetencí lektorů s doporučeními Evropské Unie a významu herních metod pro zážitkovou pedagogiku. V šesté části jsou detailně uvedeny již zmíněné výstupy empirického šetření lektorských kompetencí. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/32330
|
Date:
|
2014-11-04 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Institut mezioborových studií |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
D
35913
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account