Čtenářská gramotnost jako předpoklad osobnostního a profesního rozvoje
Show full item record
No preview available
Title:
|
Čtenářská gramotnost jako předpoklad osobnostního a profesního rozvoje |
Author: |
Trefilová, Eva
|
Advisor: |
Mazalová, Helena
|
Abstract:
|
Tato bakalářská práce se věnuje čtenářské gramotnosti obecně, ale také porovnává čtenářskou gramotnost a čtenářské návyky žáků druhého stupně základní školy a dospělých, v současné době nezaměstnaných mužů i žen ve věku do čtyřiceti let. V teoretické části rozdělené do pěti kapitol vymezuji pojmy jako je čtenářská gramotnost, četba, čtení, čtenářské návyky. Dále se zabývám počátky dětského čtenářství v rodině, později i ve škole. Zmínka je i o čtenářství adolescentů. Není zapomenuto na knihovny a na projekty podporující čtenářství a čtenářskou gramotnost. Pátá kapitola je věnována dospělému čtenáři a společenským aspektům čtenářské gramotnosti. Cílem praktické části je porovnat čtenářskou úroveň žáků a dospělých navzájem. K výzkumu byla použita metoda dotazníkového šetření. Sedmá kapitola nás seznamuje s průběhem výzkumu a nejdůležitějšími zjištěními. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/29370
|
Date:
|
2013-11-11 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Katedra pedagogiky a psychologie |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
A
35398
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account