Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Genderové stereotypy v reklamě - odraz Goffmanovy studie v současné reklamě
Autor: Maňasová, Silvie
Vedoucí: Atcheson, Hana
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci stereotypních genderových reprezentací v současné české tištené reklamě. Základním teoretickým východiskem pro tuto práci je studie E. Goffmana z roku 1979, která se věnuje způsobu, jakým reklamy vyjadřují nerovné postavení mužů a žen a jejich status a v sociální hierachii. Byla provedena obsahová analýza 300 náhodně vybraných reklam z českých lifestylových magazínů, která měla za úkol změřit množství jednotlivých kategorií popsané E.Goffmanem. Dále byla na názorných ukázkách okomentována jednotlivá stereotypní zobrazení můžu a žen a porovnána s Goffmanovými závěry. Výsledky analýzy ukázaly, že ikdyž jsou některé genderové stereotypy výrazně na ústupu, reprezentace žen v české reklamě je stále závislá na tradičních a negativních stereotypních představách. Bylo zjištěno, že česká reklama do jisté míry reflektuje pozitivní posun v genderových rolích, nicméně stereotypy popsané E.Goffman před více než třiceti lety jsou stále aktuální a hojně využívané.
URI: http://hdl.handle.net/10563/11161
Datum: 2010-05-07
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav anglistiky a amerikanistiky
Studijní obor: Anglický jazyk pro manažerskou praxi
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 13895


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
maňasová_2010_bp.pdf 2.711Mb PDF Zobrazit/otevřít
maňasová_2010_vp.doc 48.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
maňasová_2010_op.doc 46.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet