Abstract:
|
Tato diplomová práce s názvem "Design nové koncepce balení másla" se zabývá související teorií jako jsou význam másla ve výživě, jeho historie, průmyslová výroba másla, ale také nesmím opomenout polygrafický průmysl zaměřený na obalový průmysl. Což znamená obaly jako takové, jejich historie, současnost, funkce, ale i tiskové techniky. Zmíním se i o '"obalech budoucnosti", jak by měly vypadat, a co to vlastně znamená '"biologicky odbouratelné obaly, inteligentní a aktivní obaly". V praktické části provádím analýzu výrobkové řady másel. Zaměřím se na rozdíl mezi máslem a margarínem. Ukáži, že redesign obalu není jen změna, ale že je třeba se na změnu stávajícího obalu podívat jak ze strany interní (brand manažera, vlastníka firmy), tak ze strany externí (spotřebitele). Poněvadž v této práci provádím design nové koncepce obalu, musím provést marketingový průzkum, jehož součástí je definování problému, dotazník a jeho vyhodnocení a provedení grafických znázornění. Analyzuji současný stav obalů na másla, jejich technickou specifikaci, přednosti a nedostatky těchto obalů. V projektové části dávám své myšlence konkrétní tvar, podobu. Uvádím zde své prvotní myšlenky, různá řešení tvaru, materiálu, hledání vlastní formy, která by vyhovovala jak spotřebitelům, tak i požadavkům stanovenými zákonnými předpisy. V neposlední řadě se zabývám povrchově koncepcí, která může napomoci pohlédnout na dané téma z jiné strany. |