Kulturní aspekty reklamy - kulturní analýza mongolských a čínských webových stránek

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kulturní aspekty reklamy - kulturní analýza mongolských a čínských webových stránek

Show simple item record

dc.contributor.advisor Světlík, Jaroslav
dc.contributor.author Sanduijav, Tuvshinzaya
dc.date.accessioned 2010-07-17T02:18:54Z
dc.date.available 2010-07-17T02:18:54Z
dc.date.issued 2008-10-17
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/7302
dc.description.abstract Interkulturní marketing a výzkumy reklamy, uskutečňované vědci, potvrzují důležitost vlivu kultury v oblasti spotřebního chování. Aby bylo možné zkoumat kulturní specifika Mongolska z pohledu reklamního působení klade si tato studie následující cíle: (1) Studium hodnotových dimenzí mongolské kultury; (2) Určení vlivu nomádské (kočovné) civilizace na mongolskou kulturu; (3) Určení komunikačního kontextu Mongolů; (4)Srovnání komunikačního kontextu Mongolska a Číny; (5) Analýza mongolských a čínských webových stránek z pohledu vysokého - nízkého komunikačního kontextu. Pro výzkum v prvním a druhém kroku byl použit Hofstedeho výzkum pěti kulturních dimenzí (VSM94) a Hallův (1976) dvojdimenzionální model jako výchozí rámec srovnání kultur dvou asijských zemí. Pro potřeby výzkumu bylo vybráno 1608 respondentů s cíle definovat dle metodiky Hofstedeho pět kulturních dimenzí Mongolska. Výzkum potvrdil, že i když Mongolsko je zahrnováno do východní kultury, existují v ním specifické kulturní odlišnosti a myšlení. Rovněž byl uskutečněn výzkum u 164 Mongolů a 159 Číňanů za účelem srovnání výše komunikačního kontextu. Výzkum II potvrzuje, že výše komunikačního kontextu u z pohledu statistických údajů shodný u obou národů. Cílem třetího kroku je zjistit, jak se projevuje existence kulturních dimenzí na webových stránkách při použití koncepčního přístupu Singa a Matsuo (2005).Pro potřeby výzkumu bylo vybráno 25 webových stránek společností z Mongolska a 40 stránek čínských firem. Tyto webové stránky jak v případě Číny, tak i Mongolska, prokázaly vysoký komunikační kontext. cs
dc.format.extent 994479 bytes
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Bez omezení cs
dc.subject Kultura cs
dc.subject kulturni rozdily cs
dc.subject kulturní dimenze cs
dc.subject reklama cs
dc.subject kreativni strategie reklamy cs
dc.subject nomádské civilizace cs
dc.subject kontext cs
dc.subject web cs
dc.subject Culture en
dc.subject cultural differences en
dc.subject cultural dimension en
dc.subject advertising en
dc.subject advertising strategy en
dc.subject individualism en
dc.subject collectivism en
dc.subject power distance en
dc.subject masculinity en
dc.subject femininity en
dc.subject uncertainty avoidance en
dc.subject long-term orientation en
dc.subject nomadic civilization en
dc.subject high context culture en
dc.subject low context culture en
dc.subject standardization en
dc.subject customization en
dc.subject website en
dc.title Kulturní aspekty reklamy - kulturní analýza mongolských a čínských webových stránek cs
dc.title.alternative Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Chovancová, Miloslava
dc.contributor.referee Patráš, Vladimír
dc.date.accepted 2008-11-26
dc.description.abstract-translated Cross-cultural marketing and advertising research, done by scientists, reveal important influences of culture on consumer behavior. Therefore to examine the cultural aspects of Mongolia in the field of advertising the study placed the following objectives: (1) To study how Mongolian society will be scored by cultural dimensions; (2) To determine the influence of nomadic civilization on the culture of Mongolian; (3) To determine the context level in communication of Mongolians; (4) To compare the context level in communication of Mongolians to Chinese; (5) To analyze the Mongolian and Chinese Websites from High -and Low context cultures. For the research step I, II we used Hofstede's (VSM-94) five-dimension and Hall's (1976) two-dimension models as our basic cultural value framework to compare two Asian countries' culture. For the survey 1608 respondents were selected with the aim to define the Mongolians according to Hofstede's 5 cultural dimensions. Also we have conducted a survey among 164 Mongolians and 159 Chinese in order to compare the context level in their communication. The survey-II reveals that the context level of communication of these Chinese and Mongolian people are equal from the statistical point of view. Research step III, measured the cultural similarities and differences on the Web by using Singh and Matsuo's (2005) conceptual framework. For the study 25 companies' websites from Mongolia and 40 companies' websites from China were selected. Result reveals that Mongolian and Chinese companies' websites show high context orientation. en
dc.description.department Ústav managementu a marketingu cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/215 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Economics cs
dc.thesis.degree-discipline Management and economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and management en
dc.identifier.stag 10710
dc.date.assigned 2005-09-19


Files in this item

Files Size Format View
sanduijav_2008_dp.pdf 971.1Kb PDF View/Open
sanduijav_2008_vp.pdf 2.311Mb PDF View/Open
sanduijav_2008_op.pdf 1.607Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account