Využití in-store marketingu při prodeji zdravotnických prostředků v prostředí lékáren
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Staňková, Pavla
|
|
| dc.contributor.author |
Bača, Dominik
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:43Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:43Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58882
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce zkoumá specializovaný trh lékáren, zejména ve vztahu k prodeji inkontinenčních pomůcek. Podstatná část studie se zaměřuje na využití in-store marketingu v oblasti zdravotnictví. Výzkum zahrnuje primární kvantitativní analýzu, která se prostřednictvím dotazníků a kontrolních seznamů zaměřuje na dvě odlišné cílové skupiny. Studie hodnotí postavení inkontinenčních produktů na trhu z různých perspektiv, včetně spotřebitelských poznatků, marketingových přístupů a role lékáren a prodejen zdravotnických potřeb. Hlavní závěry poskytují komplexní pochopení trhu inkontinenčních produktů, efektivních metod propagace v lékárnách, postavení společnosti Abena na trhu z hlediska jejích produktů a doporučení jak pro společnost samotnou, tak pro konkrétní produkt - inkontinenční podložky. |
|
| dc.format |
77 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
marketing
|
cs |
| dc.subject |
farmacie
|
cs |
| dc.subject |
marketing ve farmacii
|
cs |
| dc.subject |
in-store marketing
|
cs |
| dc.subject |
marketing
|
en |
| dc.subject |
pharmacy
|
en |
| dc.subject |
marketing in pharmacy
|
en |
| dc.subject |
in-store marketing
|
en |
| dc.title |
Využití in-store marketingu při prodeji zdravotnických prostředků v prostředí lékáren |
|
| dc.title.alternative |
Utilization of In-store Marketing for the Sale of Medical Devices in the Pharmacy Environment |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Benyahya, Petra |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-20 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis examines the specialized pharmacy market, particularly in relation to the sale of incontinence aids. A significant portion of the study focuses on the use of in-store marketing within the healthcare sector. The research includes a primary quantitative analysis, which, through questionnaires and checklists, targets two distinct consumer groups. The study evaluates the market position of incontinence products from various perspectives, including consumer insights, marketing approaches, and the role of pharmacies and medical supply stores. The main conclusions provide a comprehensive understanding of the incontinence product market, effective promotion methods in pharmacies, the position of the company Abena in terms of its products, and recommendations for both the company itself and a specific productabsorbent pads for incontinence. |
|
| dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.identifier.stag |
71788
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-15 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account