Komparativní sémiotická analýza značky Victoria´s Secret a její rebranding

DSpace Repository

Language: English čeština 

Komparativní sémiotická analýza značky Victoria´s Secret a její rebranding

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bačuvčík, Radim
dc.contributor.author Pavlíková, Zuzana
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:41Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:41Z
dc.date.issued 2025-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58822
dc.description.abstract Diplomová práce si klade za cíl komparativní sémiotickou analýzu dominantních prvků v jednotlivých segmentech módních přehlídek v letech 2016, 2018 a 2024. Teoretická část se věnuje komunikaci v módním průmyslu a jejím formám se zaměřením na komunikaci luxusního zboží, obalového designu, využití médií a významu vizuální komunikace. Druhá kapitola se zabývá aplikací sémiotické analýzy v módním průmyslu, přičemž rozebírá různé teoretické přístupy k sémiotickému zkoumání módy. Soustředí se na symboly a jejich význam ve vizuální komunikaci, přičemž zohledňuje možnosti využití analytických metod ve fashion marketingu, zejména v kontextu denotace a konotace. Praktická část práce obsahuje tři samostatné analýzy jednotlivých segmentů módních přehlídek, kdy se zaměřuje na interpretaci použitých prvků a jejich symbolický význam. V závěrečné části jsou tyto prvky komparovány s cílem identifikovat proměny vizuální komunikace v kontextu rebrandingu značky v roce 2024.
dc.format 141 s. (176 024 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sémiotická analýza cs
dc.subject značka cs
dc.subject denotace cs
dc.subject konotace cs
dc.subject symbol cs
dc.subject semiotic analysis en
dc.subject brand en
dc.subject denotation en
dc.subject connotation en
dc.subject symbol en
dc.title Komparativní sémiotická analýza značky Victoria´s Secret a její rebranding
dc.title.alternative Comparative Semiotic Analysis of the Victoria's Secret Brand and Its Rebranding
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Banyar, Milan
dc.date.accepted 2025-05-19
dc.description.abstract-translated The thesis aims to conduct a comparative semiotic analysis of dominant elements in different segments of fashion shows from the years 2016, 2018, and 2024. The theoretical part focuses on communication in the fashion industry, examining its various forms with an emphasis on luxury brand communication, packaging design, media usage, and the significance of visual communication. The second chapter explores the application of semiotic analysis in the fashion industry, discussing different theoretical approaches to the semiotic study of fashion. It specifically examines symbols and their role in visual communication, considering the potential application of analytical methods in fashion marketing, particularly in the context of denotation and connotation. The practical part includes three independent analyses of selected fashion show segments, focusing on the interpretation of utilized elements and their symbolic meaning. In the final section, these elements are compared to identify transformations in visual communication within the context of the brand's rebranding in 2024.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingová komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Marketingová komunikace cs
dc.identifier.stag 71706
dc.date.submitted 2025-04-10


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account