| dc.contributor.advisor |
Gregar, Aleš
|
|
| dc.contributor.author |
Fitzianová, Simona
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:58Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:58Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57946
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na návrh projektu zlepšení procesu vzdělávání pracovníků lékáren, konkrétně farmaceutů, farmaceutických asistentů a dermoporadkyň, s cílem zvýšit zapamatovatelnost a praktickou využitelnost předávaných informací. V současné době čelí školení výzvám, které zahrnují nejen efektivní přenos znalostí, ale i jejich aplikace v každodenní praxi lékáren. Cílem práce je navrhnout strategii pro zlepšení učení, která by zahrnovala zvýšení interaktivity a zavedení moderních digitálních nástrojů. Součástí návrhu by mělo být zavedení flexibilních formátů školení, které by usnadnily účast i v případě časové vytíženosti pracovníků a také možnost přizpůsobit školení různým úrovním znalostí.Pro analýzu současného stavu vzdělávání byla použita metoda dotazníkového šetření mezi účastníky školení a polostrukturované rozhovory se školiteli. Na základě získaných dat byla identifikována klíčová problémová místa, jako například nedostatečná interaktivita a nízké využívání digitálních technologií. Navržená strategie zahrnuje přechod k hybridnímu formátu školení, zavedení e-learningových modulů, rozdělení vzdělávání na úroveň základní a pokročilou či implementaci systému pro měření efektivity školení.Pro realizaci navrhovaných opatření byla zpracována nákladová, riziková a časová analýza. Nákladová analýza odhaduje investice spojené s vývojem e-learningových modulů, zavedením LMS systému a dalšími nezbytnými náklady. Riziková analýza identifikuje potenciální problémy, jako je nízké zapojení účastníků nebo technické komplikace, a navrhuje opatření pro jejich minimalizaci. Časová analýza stanovuje časový rámec pro realizaci jednotlivých fází projektu a implementaci navrhovaných opatření. Výsledky této práce poskytují praktické doporučení pro zlepšení procesu školení v oblasti farmacie a dermokosmetiky, což by mělo vést k lepší aplikovatelnosti předávaných informací v praxi a k celkovému zlepšení výkonu pracovníků v lékárnách. |
|
| dc.format |
105 stran (127 584 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Školení pracovníků lékáren
|
cs |
| dc.subject |
Farmaceuti a farmaceutičtí asistenti
|
cs |
| dc.subject |
Dermoporadkyně
|
cs |
| dc.subject |
Zlepšení školení
|
cs |
| dc.subject |
Interaktivní školení
|
cs |
| dc.subject |
Digitální nástroje ve školení
|
cs |
| dc.subject |
E-learning v lékárenství
|
cs |
| dc.subject |
Hybridní formát školení
|
cs |
| dc.subject |
Flexibilní školení
|
cs |
| dc.subject |
Efektivita školení
|
cs |
| dc.subject |
Aplikace znalostí v praxi
|
cs |
| dc.subject |
Analýza školení v lékárnách
|
cs |
| dc.subject |
Zvýšení zapamatovatelnosti
|
cs |
| dc.subject |
Praktická využitelnost informací
|
cs |
| dc.subject |
Training of pharmacy staff
|
en |
| dc.subject |
Pharmacists and pharmaceutical assistants
|
en |
| dc.subject |
Dermocounselors
|
en |
| dc.subject |
Improvement of training
|
en |
| dc.subject |
Interactive training
|
en |
| dc.subject |
Digital tools in training
|
en |
| dc.subject |
E-learning in pharmacy
|
en |
| dc.subject |
Hybrid training format
|
en |
| dc.subject |
Flexible training
|
en |
| dc.subject |
Training effectiveness
|
en |
| dc.subject |
Application of knowledge in practice
|
en |
| dc.subject |
Analysis of training in pharmacies
|
en |
| dc.subject |
Increase in memorability
|
en |
| dc.subject |
Practical applicability of information
|
en |
| dc.title |
Projekt zlepšení procesu školení vybraného okruhu pracovníků lékáren |
|
| dc.title.alternative |
Project to Improve the Educational Process of Selected Pharmacy Employees |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Matošková, Jana |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-03 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the design of a project to improve the training process for pharmacy workers, specifically pharmacists, pharmacy assistants, and dermocounselors, with the aim of increasing the retention and practical applicability of the information provided. Currently, training faces challenges that involve not only the effective transfer of knowledge but also its application in the daily practice of pharmacies. The goal of this thesis is to propose a strategy for improving learning, which would include increasing interactivity and the introduction of modern digital tools. The proposal should include the implementation of flexible training formats that would facilitate participation even in cases of time constraints on employees as well as the ability to tailor training to different levels of knowledge. For the analysis of the current state of education, a questionnaire survey among training participants and semi-structured interviews with trainers were used. Based on the collected data, key problem areas were identified, such as insufficient interactivity and low use of digital technologies. The proposed strategy includes a transition to a hybrid training format, the introduction of e-learning modules, the division of education into basic and advanced levels, and the implementation of a system for measuring training effectiveness. To implement the proposed measures, a cost, risk, and time analysis was conducted. The cost analysis estimates the investments associated with the development of e-learning modules, the implementation of the LMS system, and other necessary expenses. The risk analysis identifies potential issues, such as low participant engagement or technical complications, and proposes measures to minimize them. The time analysis establishes a timeline for the implementation of each phase of the project and the introduction of the proposed measures. The results of this work provide practical recommendations for improving the training process in the fields of pharmacy and dermocosmetics, which should lead to better applicability of the information provided in practice and overall improvement in the performance of workers in pharmacies. |
|
| dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
- |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Management ve zdravotnictví |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Management in Healthcare |
en |
| dc.identifier.stag |
70464
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-14 |
|