Projekt zlepšení procesu školení vybraného okruhu pracovníků lékáren

DSpace Repository

Language: English čeština 

Projekt zlepšení procesu školení vybraného okruhu pracovníků lékáren

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gregar, Aleš
dc.contributor.author Fitzianová, Simona
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:58Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:58Z
dc.date.issued 2025-02-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57946
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na návrh projektu zlepšení procesu vzdělávání pracovníků lékáren, konkrétně farmaceutů, farmaceutických asistentů a dermoporadkyň, s cílem zvýšit zapamatovatelnost a praktickou využitelnost předávaných informací. V současné době čelí školení výzvám, které zahrnují nejen efektivní přenos znalostí, ale i jejich aplikace v každodenní praxi lékáren. Cílem práce je navrhnout strategii pro zlepšení učení, která by zahrnovala zvýšení interaktivity a zavedení moderních digitálních nástrojů. Součástí návrhu by mělo být zavedení flexibilních formátů školení, které by usnadnily účast i v případě časové vytíženosti pracovníků a také možnost přizpůsobit školení různým úrovním znalostí.Pro analýzu současného stavu vzdělávání byla použita metoda dotazníkového šetření mezi účastníky školení a polostrukturované rozhovory se školiteli. Na základě získaných dat byla identifikována klíčová problémová místa, jako například nedostatečná interaktivita a nízké využívání digitálních technologií. Navržená strategie zahrnuje přechod k hybridnímu formátu školení, zavedení e-learningových modulů, rozdělení vzdělávání na úroveň základní a pokročilou či implementaci systému pro měření efektivity školení.Pro realizaci navrhovaných opatření byla zpracována nákladová, riziková a časová analýza. Nákladová analýza odhaduje investice spojené s vývojem e-learningových modulů, zavedením LMS systému a dalšími nezbytnými náklady. Riziková analýza identifikuje potenciální problémy, jako je nízké zapojení účastníků nebo technické komplikace, a navrhuje opatření pro jejich minimalizaci. Časová analýza stanovuje časový rámec pro realizaci jednotlivých fází projektu a implementaci navrhovaných opatření. Výsledky této práce poskytují praktické doporučení pro zlepšení procesu školení v oblasti farmacie a dermokosmetiky, což by mělo vést k lepší aplikovatelnosti předávaných informací v praxi a k celkovému zlepšení výkonu pracovníků v lékárnách.
dc.format 105 stran (127 584 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Školení pracovníků lékáren cs
dc.subject Farmaceuti a farmaceutičtí asistenti cs
dc.subject Dermoporadkyně cs
dc.subject Zlepšení školení cs
dc.subject Interaktivní školení cs
dc.subject Digitální nástroje ve školení cs
dc.subject E-learning v lékárenství cs
dc.subject Hybridní formát školení cs
dc.subject Flexibilní školení cs
dc.subject Efektivita školení cs
dc.subject Aplikace znalostí v praxi cs
dc.subject Analýza školení v lékárnách cs
dc.subject Zvýšení zapamatovatelnosti cs
dc.subject Praktická využitelnost informací cs
dc.subject Training of pharmacy staff en
dc.subject Pharmacists and pharmaceutical assistants en
dc.subject Dermocounselors en
dc.subject Improvement of training en
dc.subject Interactive training en
dc.subject Digital tools in training en
dc.subject E-learning in pharmacy en
dc.subject Hybrid training format en
dc.subject Flexible training en
dc.subject Training effectiveness en
dc.subject Application of knowledge in practice en
dc.subject Analysis of training in pharmacies en
dc.subject Increase in memorability en
dc.subject Practical applicability of information en
dc.title Projekt zlepšení procesu školení vybraného okruhu pracovníků lékáren
dc.title.alternative Project to Improve the Educational Process of Selected Pharmacy Employees
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Matošková, Jana
dc.date.accepted 2025-06-03
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on the design of a project to improve the training process for pharmacy workers, specifically pharmacists, pharmacy assistants, and dermocounselors, with the aim of increasing the retention and practical applicability of the information provided. Currently, training faces challenges that involve not only the effective transfer of knowledge but also its application in the daily practice of pharmacies. The goal of this thesis is to propose a strategy for improving learning, which would include increasing interactivity and the introduction of modern digital tools. The proposal should include the implementation of flexible training formats that would facilitate participation even in cases of time constraints on employees as well as the ability to tailor training to different levels of knowledge. For the analysis of the current state of education, a questionnaire survey among training participants and semi-structured interviews with trainers were used. Based on the collected data, key problem areas were identified, such as insufficient interactivity and low use of digital technologies. The proposed strategy includes a transition to a hybrid training format, the introduction of e-learning modules, the division of education into basic and advanced levels, and the implementation of a system for measuring training effectiveness. To implement the proposed measures, a cost, risk, and time analysis was conducted. The cost analysis estimates the investments associated with the development of e-learning modules, the implementation of the LMS system, and other necessary expenses. The risk analysis identifies potential issues, such as low participant engagement or technical complications, and proposes measures to minimize them. The time analysis establishes a timeline for the implementation of each phase of the project and the introduction of the proposed measures. The results of this work provide practical recommendations for improving the training process in the fields of pharmacy and dermocosmetics, which should lead to better applicability of the information provided in practice and overall improvement in the performance of workers in pharmacies.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline - cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Management ve zdravotnictví cs
dc.thesis.degree-program Management in Healthcare en
dc.identifier.stag 70464
dc.date.submitted 2025-04-14


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account