Analýza spotřebitelského chování na trhu s vínem

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza spotřebitelského chování na trhu s vínem

Show simple item record

dc.contributor.advisor Horáková, Monika
dc.contributor.author Pacolová, Eliška
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:53Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:53Z
dc.date.issued 2025-02-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57789
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zaměřuje na současný stav trhu s vínem v souvislosti se spotřebitelským chováním. Hlavní cílem bylo zjistit, zda by změna nulové spotřební daně na tiché víno změnila spotřebitelské chování, dále jestli by tato daňová změna ovlivnila producenty, tedy vinaře a zákazníky na trhu B2B. Ke zjištění změn spotřebitelského chování bylo použito dotazníkové šetření. Z analýz odpovědí vyplynulo, že vinaře by negativně ovlivnilo zavedení nenulové spotřební daně, ale nemuselo by nutně být likvidační. Dále se nepotvrdilo, že by se spotřebitelské chování zákazníků na trhu B2C změnilo se zavedením nenulové spotřební daně. Bohužel, kvůli nedostatečným datům nelze zcela určit, zda a případně jak by se změnilo spotřebitelské chování na trhu B2B.
dc.format 87 s. 142 246 znaků s mezerami
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject víno cs
dc.subject český vinařský průmysl cs
dc.subject spotřebitelské chování cs
dc.subject spotřební daň cs
dc.subject tiché víno cs
dc.subject vine en
dc.subject czech wine industry en
dc.subject consumer behaviour en
dc.subject excise duty en
dc.subject still wine en
dc.title Analýza spotřebitelského chování na trhu s vínem
dc.title.alternative Analysis of Consumer Behavior in the Wine Market
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Mikeska, Martin
dc.date.accepted 2025-06-11
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis looks at the current situation on the wine market, with a focus on consumer behaviour. The main aim was to find out if a change from zero excise duty on still wine would affect consumer behaviour, and also if this tax change would have an impact on wine producers and consumers in the B2B market. A questionnaire was used to collect data about consumer behaviour. The results showed that introducing a tax could have a negative effect on winemakers, but it would not always mean the end of their business. It was also found that customer behaviour in the B2C market would probably not change much after the tax is added. Sadly, because of a lack of data, it is not possible to say if and how customers in the B2B market would change behaviour.
dc.description.department Ústav podnikové ekonomiky
dc.thesis.degree-discipline Ekonomika a management podniku cs
dc.thesis.degree-discipline Business Economics and Management en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 70209
dc.date.submitted 2025-05-23


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account