Analýza spotřebitelského chování na trhu s vínem
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Horáková, Monika
|
|
| dc.contributor.author |
Pacolová, Eliška
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:53Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:53Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57789
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na současný stav trhu s vínem v souvislosti se spotřebitelským chováním. Hlavní cílem bylo zjistit, zda by změna nulové spotřební daně na tiché víno změnila spotřebitelské chování, dále jestli by tato daňová změna ovlivnila producenty, tedy vinaře a zákazníky na trhu B2B. Ke zjištění změn spotřebitelského chování bylo použito dotazníkové šetření. Z analýz odpovědí vyplynulo, že vinaře by negativně ovlivnilo zavedení nenulové spotřební daně, ale nemuselo by nutně být likvidační. Dále se nepotvrdilo, že by se spotřebitelské chování zákazníků na trhu B2C změnilo se zavedením nenulové spotřební daně. Bohužel, kvůli nedostatečným datům nelze zcela určit, zda a případně jak by se změnilo spotřebitelské chování na trhu B2B. |
|
| dc.format |
87 s. 142 246 znaků s mezerami |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
víno
|
cs |
| dc.subject |
český vinařský průmysl
|
cs |
| dc.subject |
spotřebitelské chování
|
cs |
| dc.subject |
spotřební daň
|
cs |
| dc.subject |
tiché víno
|
cs |
| dc.subject |
vine
|
en |
| dc.subject |
czech wine industry
|
en |
| dc.subject |
consumer behaviour
|
en |
| dc.subject |
excise duty
|
en |
| dc.subject |
still wine
|
en |
| dc.title |
Analýza spotřebitelského chování na trhu s vínem |
|
| dc.title.alternative |
Analysis of Consumer Behavior in the Wine Market |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Mikeska, Martin |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-11 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis looks at the current situation on the wine market, with a focus on consumer behaviour. The main aim was to find out if a change from zero excise duty on still wine would affect consumer behaviour, and also if this tax change would have an impact on wine producers and consumers in the B2B market. A questionnaire was used to collect data about consumer behaviour. The results showed that introducing a tax could have a negative effect on winemakers, but it would not always mean the end of their business. It was also found that customer behaviour in the B2C market would probably not change much after the tax is added. Sadly, because of a lack of data, it is not possible to say if and how customers in the B2B market would change behaviour. |
|
| dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
| dc.identifier.stag |
70209
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-23 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account