Analýza faktorů nákupu spotřební elektroniky zákazníků ve věkové kategorii 20-40 let
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
| dc.contributor.author |
Kotrašová, Aneta
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57630
|
|
| dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je analýza faktorů nákupu spotřební elektroniky zákazníků ve věkové kategorii 20-40 let. K získání potřebných dat bylo využito dotazníkového šetření. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretická a praktická část. Teoretická část je věnována zpracování teoretických poznatků prostřednictvím literární rešerše v oblasti marketingu, nákupního chování a marketingového výzkumu. Praktická část je věnována představení Společnosti, portfolia produktů a služeb, analýze dotazníkového šetření, z níž je následně vypracováno doporučení, jež by mohlo vést ke zvýšení prodeje spotřební elektroniky vybrané společnosti. Byla navrhnuta optimalizace marketingové komunikace, aktivní správa produktového portfolia a zajištění efektivní dopravy a logistiky. K navrženým doporučením je vypracována riziková analýza. |
|
| dc.format |
93 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
marketing
|
cs |
| dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
| dc.subject |
faktory nákupu
|
cs |
| dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
| dc.subject |
analýza
|
cs |
| dc.subject |
dotazník
|
cs |
| dc.subject |
rizika
|
cs |
| dc.subject |
marketing
|
en |
| dc.subject |
marketing research
|
en |
| dc.subject |
purchasing factors
|
en |
| dc.subject |
purchasing behaviour
|
en |
| dc.subject |
analysis
|
en |
| dc.subject |
questionnaire
|
en |
| dc.subject |
risks
|
en |
| dc.title |
Analýza faktorů nákupu spotřební elektroniky zákazníků ve věkové kategorii 20-40 let |
|
| dc.title.alternative |
Analysis of Consumer Electronics Purchasing Factors of Customers in the Age Category 20-40 Years |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Vachata, Martin |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-10 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is to analyse the factors of consumer electronics purchase of customers in the age group of 20-40 years. A questionnaire survey was used to obtain the necessary data. The bachelor thesis is divided into two main parts - theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to the elaboration of theoretical knowledge through literature search in the field of marketing, purchasing behaviour and marketing research. The practical part is devoted to the introduction of the Company, the portfolio of products and services, the analysis of the questionnaire survey, from which a recommendation is subsequently developed that could lead to increased sales of consumer electronics of the selected company. Optimization of marketing communication, active management of the product portfolio and ensuring efficient transport and logistics were proposed. A risk analysis is drawn up for the proposed recommendations. |
|
| dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
| dc.identifier.stag |
69981
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-07 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account