[NEOBHÁJENO] Klasické výtvarné postupy uplatňované v mateřské škole
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Deutscherová, Beáta
|
|
| dc.contributor.author |
Rathová, Michaela
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57614
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na využití klasických výtvarných postupů v předškolním vzdělávání. Teoretická část vymezuje základní vývojová specifika dítěte předškolního věku a popisuje význam výtvarné činnosti pro jeho celkový rozvoj. Dále se věnuje charakteristice jednotlivých klasických výtvarných technik a jejich přínosu pro rozvoj motoriky, tvořivosti a smyslového vnímání dítěte. Praktická část představuje sadu výtvarných aktivit, které byly realizovány v mateřské škole, a to u dětí ve věku 3-6 let. Aktivity jsou rozpracovány z hlediska cílů, metodického vedení, průběhu i reflexe. Práce ukazuje, jak lze klasické výtvarné techniky efektivně propojit s každodenním programem MŠ a přizpůsobit je věkovým i individuálním možnostem dětí. |
|
| dc.format |
75 s. (98 693 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
výtvarná výchova
|
cs |
| dc.subject |
klasické výtvarné techniky
|
cs |
| dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
| dc.subject |
výtvarná činnost
|
cs |
| dc.subject |
rozvoj dítěte
|
cs |
| dc.subject |
preschool education
|
en |
| dc.subject |
art education
|
en |
| dc.subject |
classical art techniques
|
en |
| dc.subject |
kindergarten
|
en |
| dc.subject |
art activities
|
en |
| dc.subject |
child development
|
en |
| dc.title |
[NEOBHÁJENO] Klasické výtvarné postupy uplatňované v mateřské škole |
|
| dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] The Classical Art Techniques Applied in Kindergarten |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-26 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the use of classical art techniques in preschool education. The theoretical part defines the basic developmental characteristics of preschool-aged children and describes the importance of art activities for their overall development. It further outlines the characteristics of specific classical art techniques and their contribution to the development of fine motor skills, creativity, and sensory perception. The practical part presents a set of art activities implemented in a kindergarten setting with children aged 3 to 6. Each activity is described in terms of its objectives, pedagogical strategy, course of implementation, and reflection. The thesis demonstrates how classical art techniques can be effectively integrated into the daily preschool curriculum and adapted to the age and individual abilities of children. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.description.result |
neobhájeno |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
69961
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-25 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account