| dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
| dc.contributor.author |
Březáčková, Adéla
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:44Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:44Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57570
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou sociálních sítí a jejich využitím pro marketingové účely. V teoretické části se práce věnuje online marketingu, influencer marketingu a vlivu sociálních sítí na marketing i společnost obecně. Praktická část je zaměřena na analýzu sociálních sítí značky Rituals a jích konkurentů - Jo Malone London, L´Occitane en Provence a The Body Shop. U všech značek byla porovnávána aktivita na sociálních sítích, jako jsou Instagram, Facebook, TikTok a YouTube. Tyto výsledky byly porovnávány s přístupem značky Rituals. Na závěr byla vytvořena SWOT analýza nejen samotných sociálních sítí, ale také na celkové fungování firmy. Na základě získaných poznatků jsou na závěr práce navržena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace na sociálních sítích. |
|
| dc.format |
74 s. (94 648) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Sociální sítě
|
cs |
| dc.subject |
online marketing
|
cs |
| dc.subject |
influencer marketing
|
cs |
| dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
| dc.subject |
Rituals
|
cs |
| dc.subject |
Social media
|
en |
| dc.subject |
online marketing
|
en |
| dc.subject |
influencer marketing
|
en |
| dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
| dc.subject |
Rituals
|
en |
| dc.title |
Analýza sociálních sítí a jejich využití pro marketingové účely |
|
| dc.title.alternative |
An Analysis of the Social Networks and their Possible Use for Marketing Purposes in a Selected Company |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Barešová, Petra |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-09 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focused on the analysis of social media and their use for marketing purposes. The theoretical part covers online marketing, influencer marketing, and the overall impact of social media on marketing and society. The practical part is focused on analyzing the social media presence of the brand Rituals and its competitors - Jo Malone London, L'Occitane en Provence, and The Body Shop. The activity of each brand on platforms such as Instagram, Facebook, TikTok, and YouTube was compared. These results were analyzed in relation to Rituals' approach. In the final part of the thesis, a SWOT analysis was created not only for the social media platforms themselves but also for the overall functioning of the company. Based on the findings, recommendations were proposed to improve the brand's marketing communication on social media. |
|
| dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
| dc.identifier.stag |
69907
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-23 |
|