The analysis of consumer behaviour with emphasis on small stores in Huddersfield

DSpace Repository

Language: English čeština 

The analysis of consumer behaviour with emphasis on small stores in Huddersfield

Show simple item record

dc.contributor.advisor Casserly, Damian
dc.contributor.author Kovařčík, Aleš
dc.date.accessioned 2010-07-16T13:57:31Z
dc.date.issued 2007-12-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/5685
dc.description.abstract Tato práce byla vyhotovena za účelem zjištění spotřebitelského chování zákazníka v oblasti nakupování potravin. Pokouší se nalézt důvody poklesu nákupu v malých obchodech s potravinami v minulosti a předpovědět vývoj nákupů v budoucnosti. Abychom správně pochopili situaci v nákupu potravin provedli jsme tři různé druhy výzkumu. Naším hlavním cílem bylo zjištění metod nebo změn, které by mohly pomoci malým obchodům. Použitím korelační a regresní analýzy jsme vyhodnotili shromážděná data a poté vyvodili závěry. V závěru práce navrhujeme odlišení malých obchodů tak, aby dosáhly osobního přístupu k zákazníkovi a jeho věrnosti. Pokud jsou malé obchody schopny splnit požadavky uvedené výše, mohou prosperovat i v konkurenci s velkoprodejci. cs
dc.format 77 s., 5 s. příloh cs
dc.format.extent 1147644 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 07.12.2037
dc.subject spotřební chování cs
dc.subject konkurenceschopnost cs
dc.subject malé obchody cs
dc.subject consumer behaviour en
dc.subject competitiveness en
dc.subject small stores en
dc.title The analysis of consumer behaviour with emphasis on small stores in Huddersfield cs
dc.title.alternative The analysis of consumer behaviour with emphasis on small stores in Huddersfield en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Světlík, Jaroslav
dc.date.accepted 2008-01-21
dc.date.vskp-available 2037-12-07
dc.description.abstract-translated This study has been conducted in order to reveal consumer behaviour in relation with local grocery store shopping. It strives after explanation of small store sales decline in the past and the future development of the grocery shopping. In order to fully understand the situation of grocery market we have executed three different types of research. Our primary aim was to reveal what methods or changes might help those small stores. By the utilisation of correlation and regression analysis, we analysed the gathered data and finally assessed the conclusions. The conclusions of the study suggest differentiation of the small stores in order to bring personalised approach to customer and its loyalty. If small stores are able to fulfil the requirements stated above, they may thrive even if they are in competitive area of a multiple. en
dc.description.department Vyšší odborná škola ekonomická cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/123 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.rights.auth IP cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 7539
dc.date.assigned 2007-10-05
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
kovařčík_2008_bp.pdfBlocked 1.094Mb PDF View/Open
kovařčík_2008_vp.pdf 145.7Kb PDF View/Open
kovařčík_2008_op.doc 57Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account