Consumer Preferences and Brand Loyalty To Fast-Food Restaurant chains in Georgia
Show full item record
No preview available
Title:
|
Consumer Preferences and Brand Loyalty To Fast-Food Restaurant chains in Georgia |
Author: |
Denosashvili, Mariami
|
Advisor: |
Chovancová, Miloslava
|
Abstract:
|
V posledních letech se průmysl restaurací rychlého občerstvení rychle rozšiřuje po celém světě. Kromě pokračující tvrdé konkurence a vysokých turbulencí ve vnějším prostředí, restaurace neustále čelí výzvám, jako je změna vkusu spotřebitelů, změna stravovacích návyků a preferencí, budování aktivních loajálních vztahů se zákazníky, a zvyšování jejich loajality. Úspěch řetězců restaurací rychlého občerstvení proto velmi závisí na tom, jak dobře značky chápou preference svých spotřebitelů a věrnost značce, a faktory, které je ovlivňují. Diplomová práce si klade za cíl prostudovat preference spotřebitelů a věrnost značce k řetězcům restaurací rychlého občerstvení v gruzínském kontextu. Z metodologického hlediska byl kvantitativní výzkum proveden pomocí internetového přístupu. Vzorkem byli gruzínští spotřebitelé řetězců restaurací rychlého občerstvení ve věku 12 až 59 let. Analýza výsledků naznačuje, že spotřebitelé dávají přednost mezinárodním značkám rychlého občerstvení před národními alternativami. Navíc, modelování strukturálních rovnic, prokázalo pozitivní vliv vnímané ceny a hodnoty, dostupnosti a pohodlí, důvěry ke značce a reputace na věrnost značce k mezinárodním řetězcům restaurací rychlého občerstvení. Doporučení navržená na základě analýzy výsledků a diskuse o výsledcích, mohou mezinárodním a národním značkám rychlého občerstvení v Gruzii pomoci zlepšit jejich nabídku, přilákat nové zákazníky, zvýšit loajalitu ke značce, lépe čelit rostoucí konkurenci a turbulencím ve vnějším prostředí. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/56505
|
Date:
|
2024-02-05 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav managementu a marketingu |
Discipline:
|
Management and Marketing |
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account