Stopy trampingu v porevolučním českém filmu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Stopy trampingu v porevolučním českém filmu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kocí, Irena
dc.contributor.author Duda, Timon
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:42Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:42Z
dc.date.issued 2023-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56230
dc.description.abstract Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se v porevolučním českém filmu pracuje s fenoménem trampingu. V teoretické části se práce zabývá trampingem z hlediska subkultury, stanoví se základy trampingu, historie a jeho esence. Následně se tramping propojí s uměním a filmem, což je doplněno o teorii dokumentárních modů Billa Nicholse. V praktické části se práce věnuje konkrétním filmům natočených po roce 1989, ve kterých se tramping objevuje. Jedná se téměř ve všech případech o dokumenty, které se trampingu věnují z hlediska subkultury. Jedna z výjimek je film Amerika od režiséra Jana Foukala, který téma reflektuje odlišně. Z toho důvodu se autor v praktické části věnuje také analýze tohoto filmu, který na pomezí dokumentárního a hraného formátu reflektuje tramping unikátním způsobem.
dc.format 36 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Tramping cs
dc.subject film cs
dc.subject porevoluční film cs
dc.subject dokument cs
dc.subject film Amerika cs
dc.subject Tramping en
dc.subject film en
dc.subject post-revolition cinema en
dc.subject documentary en
dc.subject film Amerika en
dc.title Stopy trampingu v porevolučním českém filmu
dc.title.alternative Traces of Tramping in Post-Revolutionary Czech Film
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Šenková, Svatava
dc.contributor.referee Velič, Martin
dc.date.accepted 2024-06-13
dc.description.abstract-translated The goal of this bachelor thesis is to examine how to phenomenon of tramping is portrayted in post-revolution Czech cinema. The theoretical part of the thesis focuses on tramping as a subculture, establishing its foundations, history and essence. Tramping is then linked to art and film, supplemented by Bill Nichol's theory of documentary modes. In the practical part, the thesis explores specific films made after the year 1989 that features tramping. In almost all cases, these are documentaries addresing traping from subcultural perspective. One exemption is film Amerika directed by Jan Foukal, which approaches the theme differently. Therefore, the author also analyzes this film in the practical part, as it straddles the line between documentary and fiction format, offering an unique reflection on tramping.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 66185
dc.date.submitted 2024-05-17


Files in this item

Files Size Format View Description
duda_2024_dp.pdf 1.419Mb PDF View/Open None
duda_2024_op.pdf 243.3Kb PDF View/Open None
duda_2024_vp.pdf 246.0Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account