Za hranice filmového obrazu aneb umění ikebana a jeho odraz ve filmech Hirošiho Tešigahary

DSpace Repository

Language: English čeština 

Za hranice filmového obrazu aneb umění ikebana a jeho odraz ve filmech Hirošiho Tešigahary

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dvořáčková, Markéta
dc.contributor.author Honová, Adéla
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:39Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:39Z
dc.date.issued 2023-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56136
dc.description.abstract Tato bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat provázanost filmové tvorby a tradičního umění ikebana prostřednictvím analýzy filmů japonského režiséra Hirošiho Tešigahary. Cílem je odhalit, jak estetika i filozofie ikebany proniká do struktury či vizuální stránky jeho filmů a jak tato netradiční symbióza ovlivňuje diváckou percepci. Pro analýzu jsem si zvolila dva filmy: Antonio Gaudí (1984) a The Face of Another (Tanin no Kao, 1966).
dc.format 38 s (53 090 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Hiroši Tešigahara cs
dc.subject ikebana cs
dc.subject japonská kinematografie cs
dc.subject umělecký film cs
dc.subject Hiroshi Teshigahara en
dc.subject ikebana en
dc.subject japanese cinema en
dc.subject art cinema en
dc.title Za hranice filmového obrazu aneb umění ikebana a jeho odraz ve filmech Hirošiho Tešigahary
dc.title.alternative Beyond the Boundaries of Cinematic Imagery or The Art of Ikebana and its Reflection in the Films of Hiroshi Teshigahara
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kocí, Irena
dc.contributor.referee Šenková, Svatava
dc.date.accepted 2024-06-13
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis aims to explore the interconnection between film creation and the traditional art of ikebana through the analysis of films by Japanese director Hiroši Tešigahara. The goal is to uncover how the aesthetics and philosophy of ikebana permeate the structure and visual aspects of his films and how this unconventional symbiosis influences the audience's perception. For analysis, two films have been selected: Antonio Gaudí (1984) and The Face of Another (Tanin no Kao, 1966).
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 66197
dc.date.submitted 2024-05-16


Files in this item

Files Size Format View Description
honová_2024_dp.pdf 2.545Mb PDF View/Open None
honová_2024_op.pdf 271.2Kb PDF View/Open None
honová_2024_vp.pdf 160.5Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account