[NEOBHÁJENO] Význam domácích úkolů pohledem učitelů 1. stupně základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] Význam domácích úkolů pohledem učitelů 1. stupně základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Holíková, Lucie
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:53Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:53Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55016
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na problematiku domácích úkolů z pohledu učitelů 1. stupně na základních školách. Cílem práce je zjistit, jaký význam přikládají učitelé 1. stupně domácím úkolům. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojem domácí úkoly. Dále se zaměřuje na funkci, význam domácích úkolů, hodnocení a motivaci žáků učiteli. V praktické části je popsán a prozkoumán názor učitelek 1. stupně základní školy na zadávání domácích úkolů žákům. Data byla sbírána pomocí kvalitativního výzkumu realizovaného s učiteli 1. stupně základní školy. Rozhovory byly realizovány s deseti učitelkami 1. stupně základní školy z celé České republiky. V práci jsou analyzovány jednotlivé odpovědi učitelek a jejich názory na význam domácích úkolů z pohledu učitele. Úkoly se liší ve svém množství a míře splnění. Význam domácích úkolů učitelé spatřují v procvičování a opakování učiva. Hodnocení domácích úkolů je nejčastěji "splněn", "nesplněn".
dc.format 64 s. (118 383)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject domácí úkoly cs
dc.subject domácí příprava cs
dc.subject učitel prvního stupně cs
dc.subject dobrovolný úkol cs
dc.subject žák cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject homework en
dc.subject home preparation en
dc.subject primary school teacher en
dc.subject voluntary task en
dc.subject pupil en
dc.subject primary school en
dc.title [NEOBHÁJENO] Význam domácích úkolů pohledem učitelů 1. stupně základní školy
dc.title.alternative [NEOBHÁJENO] Importance of Homework from the Primary School Teachers' Perspective
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2024-05-16
dc.description.abstract-translated This diploma thesis sheds light on the phenomenon of homework as perceived from the standpoint of primary school teachers. The thesis aims to find out what role primary school teachers believe homework plays. The theoretical part of the thesis defines the notion of homework. It further focuses on the function and meaning of homework as well as on pupils' assessment and their motivation by teachers. The practical part describes and examines opinions of primary school teachers on the issue of giving home assignments to pupils. The data was gathered by way of a qualitative study in which primary school teachers participated. Ten teachers from across the Czech Republic were interviewed. The thesis analyses individual answers of the teachers as well as their viewpoints on the meaning of homework. The assignments differ in their amount and the extent to which they are compulsory. The role teachers consider home assignments to play is that of practice and revision of schoolwork. In the majority of cases, the assessment of home assignment is either "completed" or "not completed".
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.description.result neobhájeno
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67534
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
holíková_2024_dp.pdf 997.8Kb PDF View/Open None
holíková_2024_op.docx 27.73Kb Unknown View/Open None
holíková_2024_vp.docx 26.89Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account