Mobilní aplikace pro rozpoznávání zvířat v zoologických zahradách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Mobilní aplikace pro rozpoznávání zvířat v zoologických zahradách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Žáček, Petr
dc.contributor.author Daberger, Jiří
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:25:18Z
dc.date.available 2023-12-20T13:25:18Z
dc.date.issued 2022-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54053
dc.description.abstract Tato bakalářská práce popisuje vývoj mobilní aplikace určené jako nástroj pro rozpoznávání vybraných druhů zoologických zvířat. Práce také obsahuje porovnání existujících nebo podobných řešení. Cílem bylo vytvořit aplikaci pro mobilní platformu Android, která skloubí návštěvu zoologické zahrady a poslouží zároveň i ke vzdělávání uživatelů. Jádro aplikace je postaveno na modelu konvoluční neuronové sítě, která se stará o vyhodnocení obrazu z kamery mobilního telefonu a identifikuje zvíře z přednastaveného seznamu. K implementaci aplikace byl zvolen programovací jazyk Kotlin spolu s novým frameworkem Jetpack Compose a pro natrénování modelu sítě se využily knihovny TensorFlow. Výsledná práce také klade důraz na otestování kvality rozpoznání, včetně celkové úspěšnosti a přesnosti rozpo-znávání zvířat.
dc.format 89
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Neuronová síť cs
dc.subject mobilní aplikace cs
dc.subject rozpoznávání zvířat cs
dc.subject TensorFlow cs
dc.subject Jetpack Compose cs
dc.subject Neural network en
dc.subject mobile application en
dc.subject animals recognition en
dc.subject TensorFlow en
dc.subject Jetpack Compose en
dc.title Mobilní aplikace pro rozpoznávání zvířat v zoologických zahradách
dc.title.alternative Mobile Application for Animal Recognition in Zoos
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vala, Radek
dc.date.accepted 2023-06-13
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis describes development of a mobile application designed as a tool for recognizing several species of zoological animals. This work also contains comparison existing or similar solutions. The goal was to create an Android application to make zoo visits more pleasant and educative for its users. The main pillar of the application is the convolutional neural network model, which takes care of evaluating the image from the mobile phone camera and finds out whether any of the pre-defined animals are presented in the image. Programming language Kotlin has been used to create the mobile app together with a new Jetpack Compose framework and TensorFlow libraries have been used for the model training. The result of this work deals with testing and overall success in the accuracy of the animal recognition.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Software Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-program Software Engineering en
dc.identifier.stag 63963
dc.date.submitted 2023-05-12


Files in this item

Files Size Format View Description
čuba_2023_vp.pdf 196bytes PDF View/Open None
daberger_2023_op.pdf 220.5Kb PDF View/Open None
daberger_2023_vp.pdf 385.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account