Etické aspekty v reklamě na léčivé přípravky a doplňky stravy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Etické aspekty v reklamě na léčivé přípravky a doplňky stravy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stránský, Michal
dc.contributor.author Pažoutová, Kateřina
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:33Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:33Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53114
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá etikou v reklamě se specifikací na reklamy na léčivé přípravky a doplňky stravy určené pro širokou veřejnost. Cílem práce je zjistit míru vnímání férovosti v reklamě spotřebiteli, možnost rozlišení reklam na léčivé přípravky a doplňky stravy a rozpoznání manipulace v rámci těchto dvou značně odlišných produktů. V první části práce je vypracován teoretický základ, jež se zabývá etikou, persuazí a regulací reklamy. Praktická část je rozdělena na dva výzkumy. První, sekundární, je prováděn formou analýzy reklamních spotů na léčivé přípravky a doplňky stravy. Analýza reklamních spotů vychází z teorie popsané v teoretické části práce. Druhý výzkum je veden formou polostrukturovaných rozhovorů a je zde u spotřebitelů zjišťována míra povědomí o rozdílu mezi reklamou na léčivý přípravek a doplněk stravy a míra vnímání manipulativních technik použitých v reklamách. Výzkum je zaměřen na generaci X a generaci Y a vyplývá z něj mezi těmito generacemi viditelný rozdíl. V projektové části práce je výzkum použit jako základní stavební prvek pro vytvoření návrhu, jak v reklamách na léčivé přípravky a doplňky stravy postupovat. Je vytvořen návrh projektu určeného pro zadavatele a zpracovatele reklam na tyto typy produktů s cílem vyšší ochrany spotřebitele.
dc.format 90 s. (168 578 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject etika v reklamě cs
dc.subject persuaze v reklamě cs
dc.subject reklama na léčivé přípravky cs
dc.subject reklama na doplňky stravy cs
dc.subject právní regulace cs
dc.subject ethics in advertising en
dc.subject persuasion in advertising en
dc.subject advertising of pharmaceuticals en
dc.subject advertising of dietary supplements en
dc.subject legal regulation en
dc.title Etické aspekty v reklamě na léčivé přípravky a doplňky stravy
dc.title.alternative Ethical Issues in the Promotion of Drugs and Dietary Supplements
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Šramová, Blandína
dc.date.accepted 2023-05-25
dc.description.abstract-translated The thesis deals with ethics in advertising with a specific focus on advertisements for pharmaceuticals and dietary supplements intended for the general public. The aim of the thesis is to determine the degree to which consumers perceive fairness in advertising, the possibility of distinguishing between advertisements for pharmaceuticals and dietary supplements, and the recognition of manipulation within these two very different products. The first part of the dissertation develops a theoretical framework that addresses the ethics, persuasion and regulation of advertising. The practical part is divided into two investigations. The first, secondary, is conducted by analysing advertisements for pharmaceuticals and dietary supplements. The analysis of the advertising spots is based on the theory described in the theoretical part of the thesis. The second research is conducted in the form of semi-structured interviews and the level of consumer awareness of the difference between the advertising for a medicine and a dietary supplement and the level of perception of the manipulative techniques used in the advertisements are investigated. The research focuses on Generation X and Generation Y and shows a visible difference between these generations. In the project part of the thesis, the research is used as a basic building block to develop a proposal on how to proceed in drug and dietary supplement advertisements. A project proposal is developed for advertisers and developers of advertisements for these types of products with the aim of greater consumer protection.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingová komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Marketingová komunikace cs
dc.identifier.stag 65526
dc.date.submitted 2023-04-14


Files in this item

Files Size Format View Description
pažoutová_2023_dp.pdf 3.525Mb PDF View/Open None
pažoutová_2023_op.doc 118.5Kb Unknown View/Open None
pažoutová_2023_vp.doc 116Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account