Postoje spotřebitelů k bateriovým elektrickým vozidlům v České republice

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje spotřebitelů k bateriovým elektrickým vozidlům v České republice

Show simple item record

dc.contributor.advisor Weberová, Dagmar
dc.contributor.author Acquah, Samuel Tete
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:28Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:28Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53005
dc.description.abstract Kvůli změně klimatu a nedostatku zdrojů musely být přehodnoceny tradiční formy mobility. Výzkumu a vývoji elektromobility se dostalo velké pozornosti, ale postojům a chování spotřebitelů méně. Ve srovnání s konvenčními vozidly jsou bateriová elektrická vozidla (BEV) stále většinou spotřebitelů považována za nevýhodná. Přijetí a přetvoření postojů spotřebitelů je zásadní pro úspěšné zavedení udržitelných dopravních systémů. Vzhledem k tomu, že Česká republika čelí ekologickým výzvám, vláda a výrobci originálního vybavení (OEM) zavádějí užitečné politiky, které mají povzbudit a řídit prodej elektrických vozidel, aby země mohla dosáhnout klimatického cíle OSN snížit emise skleníkových plynů. Výzkumný problém je zkoumán kvantitativně prostřednictvím webového průzkumu mezi 257 respondenty ze všech 14 krajů České republiky a dospěl k závěru, že dvě třetiny českých spotřebitelů jsou vůči BEV rezistentní. Výsledky této diplomové práce zahrnují vnímání charakteristik BEV, lidí, kteří mají zkušenosti a preferují taková vozidla na základě demografie, udržitelné doby nabíjení, vhodných nabíjecích míst, nákupních záměrů, budoucí jistoty a faktorů, které podporují loajalitu ke značkám BEV. Vzdělávání spotřebitelů a marketingové kampaně je třeba přizpůsobit trendům. Poskytnutím komplexního řešení tato studie navrhuje relevantní servisní a komunikační strategie k překonání těchto překážek
dc.format 117
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Postoje spotřebitelů cs
dc.subject Chování spotřebitelů cs
dc.subject bateriová elektrická vozidla cs
dc.subject spotřebitelé cs
dc.subject elektromobilita cs
dc.subject Česká Republika cs
dc.subject consumer attitudes en
dc.subject consumer behaviour en
dc.subject battery electric vehicles en
dc.subject consumers en
dc.subject electromobility en
dc.subject Czech Republic en
dc.title Postoje spotřebitelů k bateriovým elektrickým vozidlům v České republice
dc.title.alternative Consumer Attitudes Towards Battery Electric Vehicles in the Czech Republic
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Štarchoň, Peter
dc.date.accepted 2023-05-24
dc.description.abstract-translated Due to climate change and resource shortages, traditional forms of mobility have had to be rethought. The research and development of electromobility has received much attention, but consumer attitudes and behaviour have received less. Compared to conventional vehicles, battery electric vehicles (BEVs) are still deemed disadvantageous by most consumers. Consumer acceptance and reshaping of attitudes are essential for the successful implementation of sustainable transport systems. As the Czech Republic experiences environmental challenges, the government and original equipment manufacturers (OEMs) are implementing useful policies to energize and steer the sale of electric vehicles so the country can achieve the United Nations climate objective of decreasing greenhouse gas emissions. The research problem is investigated quantitatively by conducting a web-based survey of 257 respondents from all 14 regions of the Czech Republic and concludes that two-thirds of Czech consumers are resistant to BEVs. The results from this diploma thesis include perceptions of the characteristics of BEVs, people who have experienced and prefer such vehicles based on demographics, sustainable charging time, suitable charging locations, purchasing intentions, future certainty, and factors that foster loyalty to BEV brands. Consumer education and marketing campaigns need to be adapted to trends. By providing a comprehensive solution, this study proposes relevant service and communication strategies to overcome these barriers.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communication cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Marketing Communication cs
dc.thesis.degree-program Marketing Communication en
dc.identifier.stag 65557
dc.date.submitted 2023-04-14


Files in this item

Files Size Format View Description
acquah_2023_dp.pdf 2.605Mb PDF View/Open None
acquah_2023_op.pdf 161.6Kb PDF View/Open None
acquah_2023_vp.pdf 195.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account