Stereotypní zobrazování žen v reklamě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Stereotypní zobrazování žen v reklamě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Káčerková, Eliška
dc.contributor.author Švábová, Jolana
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:21Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:21Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52857
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá tématem stereotypního zobrazování žen v reklamě a jeho vlivu na společnost. V rámci reklamy se na tento problém zaměřuje femvertising, který kritizuje stereotypní zobrazování žen a podporuje tak jejich rovnoprávnost. Teoretická část práce vysvětluje komunikaci, propagaci a reklamu. Dále popisuje působení reklamy v rámci psychologie reklamy. Dále jsou rozebrány pojmy jako genderu, stereotypu a femvertising. Praktická část představuje výzkumné šetření, jejímž cílem bylo zjistit v jakém aspektu posiluje femvertising postoj k reklamě a jaké jsou pocity žen spojené s reklamou, která využívá femvertising a stereotypní zobrazování žen. V rámci této části bylo představeno šest reklam, tři zobrazující ženu stereotypním způsobem a tři femvertisingové. Na základě získaných dat z individuálních polostrukturovaných rozhovorů byly zodpovězeny všechny tři výzkumné otázky. Výsledky přinášejí důležitý vhled do tohoto tématu a poskytují doporučení pro tvůrce reklam a marketingových kampaní, kteří chtějí cílit na ženy generace Z.
dc.format 77 s. (125 380 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject femvertising cs
dc.subject feminismus cs
dc.subject genderové stereotypy cs
dc.subject stereotypy cs
dc.subject gender cs
dc.subject generace Z cs
dc.subject reklama cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject psychologie reklamy cs
dc.subject vnímání cs
dc.subject žena cs
dc.subject komoditní feminismus cs
dc.subject stereotypes en
dc.subject gender en
dc.subject generation Z en
dc.subject advertising en
dc.subject communication en
dc.subject psychology of advertising en
dc.subject perception en
dc.subject female en
dc.subject commodity feminism en
dc.title Stereotypní zobrazování žen v reklamě
dc.title.alternative Stereotypical Portraying of Women in Advertising
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Zábojová, Romana
dc.date.accepted 2023-05-22
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis explores the topic of stereotypical portrayal of women in advertising and its impact on society. Femvertising, which criticizes stereotypical depictions of women and promotes their equality, is the focus of this thesis within advertising. The theoretical part explains communication, promotion, and advertising, and describes the effect of advertising within the psychology of advertising. Furthermore, concepts such as gender, stereotypes, and femvertising are discussed. The practical part presents a research study that aimed to determine in which aspects femvertising strengthens the attitude towards advertising and what feelings women have regarding advertising that uses femvertising and stereotypical depictions of women. Six ads were presented in this study, three depicting women stereotypically and three femvertising ads. Based on the obtained data from individual semi-structured interviews, all three research questions were answered. The results provide an important insight into this topic and offer recommendations for advertisers and marketers targeting Gen Z women.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 65818
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
švábová_2023_dp.pdf 1.660Mb PDF View/Open None
švábová_2023_op.doc 126.5Kb Unknown View/Open None
švábová_2023_vp.pdf 141.1Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account