Role sociálních sítí v nákupním chování spotřebitelů generace Z v době pandemie

DSpace Repository

Language: English čeština 

Role sociálních sítí v nákupním chování spotřebitelů generace Z v době pandemie

Show simple item record

dc.contributor.advisor Novák, Petr
dc.contributor.author Klanicová, Karolína
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:07Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:07Z
dc.date.issued 2022-07-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52583
dc.description.abstract Tato práce se zabývá vlivem sociálních sítí na nákupní zvyklosti mladší generace Z. Cílem bylo zhodnotit vliv sociálních médií na tuto generaci v období pandemie COVID-19. Vyhodnocení bylo založeno na dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnilo 210 osob.
dc.format 57 s.
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Generace Z cs
dc.subject chování spotřebitelů cs
dc.subject sociální sítě cs
dc.subject elektronické obchodování cs
dc.subject COVID-19 cs
dc.subject Gen-Z en
dc.subject consumer behaviour en
dc.subject social networks en
dc.subject E-commerce en
dc.subject COVID-19 en
dc.title Role sociálních sítí v nákupním chování spotřebitelů generace Z v době pandemie
dc.title.alternative The role of Social Networks in Consumer Buying Behavior of Gen Z in the age of pandemic
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Brooks, Ruth
dc.date.accepted 2022-09-05
dc.description.abstract-translated This thesis investigates the impact of social networks on the purchasing habits of the younger generation Z. The aim was to evaluate impact of social medias on this generation during the COVID-19 pandemic. The evaluation was based on a questionnaire survey of 210 respondents in the selected category. The results suggest that lockdown has a significant effect on how much time young people spend online. We have also identified the key factors for buying a product online and which social networks are dominant. Sub-objectives were also to examine whether gender or age category has an impact on these specific phenomena and to try to critically evaluate the issue of social networks.
dc.description.department Ústav podnikové ekonomiky
dc.thesis.degree-discipline Ekonomika a management podniku cs
dc.thesis.degree-discipline Business Economics and Management en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 62962
dc.date.submitted 2022-08-05


Files in this item

Files Size Format View Description
klanicová_2022_dp.pdf 2.653Mb PDF View/Open None
klanicová_2022_op.odt 8.119Kb Unknown View/Open None
klanicová_2022_vp.odt 7.711Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account