Budování značky zaměstnavatele a firemní konkurenceschopnost na trhu práce: případ Ázerbájdžánu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Budování značky zaměstnavatele a firemní konkurenceschopnost na trhu práce: případ Ázerbájdžánu

Show simple item record

dc.contributor.author Huseynova, Aydan
dc.date.accessioned 2023-11-22T11:42:05Z
dc.date.available 2023-11-22T11:42:05Z
dc.date.issued 2023-08-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.isbn 978-80-7678-202-0 cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52479
dc.description.abstract V této éře náročné na pracovní síly se společnosti snaží přilákat a udržet zaměstnance prostřednictvím značky zaměstnavatele, aby získaly konkurenční výhodu. Tato studie zkoumá roli budování značky zaměstnavatele při zvyšování konkurenceschopnosti firem se sídlem v Ázerbájdžánu. Zkoumá roli závazku k organizaci a efektivity náboru jako mediátorů vztahu mezi budováním značky zaměstnavatele a konkurenceschopnosti firmy. Dále je zkoumána role online recenzí zaměstnanců (OnERev) jako moderátora ve vztahu mezi značkou zaměstnavatele a organizačním závazkem. Data budou shromažďována od zaměstnanců Ázerbájdžánských firem, které jsou evidovány společností Glassdoor a hodnoceny bývalými zaměstnanci. Pro testování hypotéz bude použito modelování strukturálních rovnic. Tato studie přispívá k literatuře o budování značky zaměstnavatele a konkurenceschopnosti firmy určením vztahu mezi budováním značky zaměstnavatele a konkurenceschopností firmy přímo i prostřednictvím závazku k organizaci a efektivity náboru v rozvojových zemích. Nakonec tvrdí, že značka zaměstnavatele může zvýšit výkon na úrovni firmy prostřednictvím závazku k organizaci a efektivity náboru. Nicméně on-line recenze zaměstnanců nezmírňují vazbu mezi značkou zaměstnavatele a organizačním závazkem vzhledem k tomu, že kvůli vysoké míře nezaměstnanosti zaměstnanci v rozvojových zemích během svého pracovního života neberou v úvahu on-line hodnocení zaměstnanců a pokračují v práci navzdory tomu, že negativní recenze na jejich zaměstnavatele.
dc.format 42 cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Budování značky zaměstnavatele cs
dc.subject online recenze zaměstnanců cs
dc.subject retence zaměstnanců cs
dc.subject efektivita náboru cs
dc.subject Employer brand en
dc.subject online employee reviews en
dc.subject employee retention en
dc.subject recruitment efficiency en
dc.subject firm competitiveness en
dc.title Budování značky zaměstnavatele a firemní konkurenceschopnost na trhu práce: případ Ázerbájdžánu
dc.title.alternative Employer Brand and Firm Competitiveness on the Labour Market: The Case of Azerbaijan
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Mohelská, Hana
dc.contributor.referee Švarcová, Jena
dc.date.accepted 2023-11-13
dc.description.abstract-translated In this skilled and labour-intensive era, companies are trying to attract and retain employees through the employer brand in order to gain competitive advantage. This study investigates the impact of employer brand to increase the firms' competitiveness based in Azerbaijan. It investigates the mediation of organizational commitment and recruitment efficiency (RC) in the association of employer brand and firm competitiveness. Furthermore, the moderating role of online employee review (OnERev) as a moderator in the relationship of employer brand and organizational commitment is investigated. Data were collected from the employees of Azerbaijani firms tagged on Glassdoor and assessed by former employees. The Structural equation modelling was employed to test the hypotheses. This research adds the body of knowledge on employer brand and firm competitiveness by establishing the relationship of employer brand (EB) and firm competitiveness (FC) directly and through the mediation of organizational commitment (OC) and recruitment efficiency (RE) in developing countries. Finally, it contends that employer brand can improve firm-level performance by increasing organizational commitment and RE. Nevertheless, employee online reviews do not moderate the link between employer brand and organizational commitment, considering that due to the high unemployment rate, the employees of developing countries do not take into account the online employee reviews during their working life and continue to work despite observing negative reviews about their employer.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management and Economics cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 66130
dc.date.submitted 2023-08-31


Files in this item

Files Size Format View Description
huseynova_2023_teze.pdf 3.282Mb PDF View/Open
huseynova_2023_dp.pdf 1.231Mb PDF View/Open None
huseynova_2023_op.pdf 1.558Mb PDF View/Open None
huseynova_2023_op.pdf 0bytes PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account