The impact of Social Media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study

DSpace Repository

Language: English čeština 

The impact of Social Media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kwarteng, Michael Adu
dc.contributor.author Kane, Emmanuel Paul
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:43Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:43Z
dc.date.issued 2022-02-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51457
dc.description.abstract Konvenční přístup k návštěvě bankovní haly se začal měnit kvůli Covid-19. Propuknutí koronaviru (COVID-19) je první a nejpřednější lidskou katastrofou na světě, která postihuje miliony lidí, a má velký dopad na globální ekonomiku různými způsoby. Globální dopad epidemie COVID-19 je pociťován v celé délce a šíři národů a kontinentů od jejího vzniku v lednu 2020. Celosvětová zdravotní krize COVID-19, stejně jako reakce vlád, jako jsou ekonomická uzamčení, vyvolaly potřebu pro bezkontaktní finanční zboží a služby, což urychluje přechod na digitální bankovnictví v mnoha zemích (Yeganeh, 2021). Cílem projektu bylo zjistit efektivitu sociálních médií při posilování přítomnosti Absa Bank na trhu v Jižní Africe. Výzkum byl proveden ve spolupráci s oddělením marketingu a komunikace společnosti Absa. Cílem studie bylo dozvědět se o současných platformách sociálních médií společnosti Absa, o tom, jak je spotřebitelé používají a jak s nimi komunikují. Pro účely dokončení této práce byla primární data získána od 210 zákazníků (n=210) prostřednictvím online polostrukturovaných dotazníků a telefonických rozhovorů zaměřených na zkoumání dopadu sociálních médií na nákupní chování spotřebitelů v době pandemie Covid-19: pomocí Absa Bank, Ghana jako případová studie. Konkrétní cíle jsou následující: 1. Chcete-li se dozvědět více o aktuální strategii společnosti Absa pro zapojení do sociálních médií a o tom, jak banka spolupracuje se svými spotřebiteli. 2. Zjistěte, které kanály sociálních médií používá Absa Ghana k interakci se svými spotřebiteli. 3. Poradit společnosti Absa, jak co nejlépe využít kanály sociálních médií, aby se aktivněji a efektivněji spojila se spotřebiteli a rozšířila svou přítomnost na trhu Výsledky studie byly většinou hlášeny pomocí popisných statistik
dc.format 104 stran
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject bankovní průmysl cs
dc.subject marketing cs
dc.subject sociální média cs
dc.subject Absa Bank cs
dc.subject Ghanská komise cs
dc.subject pandemický cs
dc.subject vládní omezení cs
dc.subject COVID-19 en
dc.subject banking industry en
dc.subject marketing en
dc.subject social media en
dc.subject Absa Bank en
dc.subject Ghana Commission en
dc.subject pandemic en
dc.subject government restrictions en
dc.title The impact of Social Media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study
dc.title.alternative The Impacts of social media on Consumers Purchase Behaviour amidst Covid 19 Pandemic. A Case Study of Absa Bank Ghana, Madina Branch
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pilík, Michal
dc.date.accepted 2022-06-20
dc.description.abstract-translated The conventional approach of going to the banking hall started to change because of the Covid-19. The coronavirus (COVID-19) outbreak is the world's first and foremost human disaster, affecting millions of people, and it has greatly impacted the global economy in diverse ways. The global effect of the COVID-19 epidemic has been felt throughout the length and width of nations and continents since its emergence in January 2020. The worldwide COVID-19 health crisis, as well as governments' reactions such as economic lockdowns, raised the need for contactless financial goods and services, hastening the transition to digital banking in many nations (Yeganeh, 2021). The goal of the project was to determine the efficiency of social media in boosting Absa Bank's market presence in South Africa. The research was carried out in collaboration with Absa's Marketing and Communications departments. The study's goal was to learn about Absa's present social media platforms, how consumers use them, and how they interact with them. For the purpose of completing this thesis, primary data was sourced from 210 customers (n=210) through online semi-structured questionnaires and telephone interviews aimed at examining the impact of social media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study. The specific objectives are as follows: 1. To learn more about Absa's current social media engagement strategy and how the bank engages with its consumers. 2. Determine which social media channels Absa Ghana uses to interact with its consumers. 3. To advise Absa on how to make the most of social media channels in order to connect with consumers more actively and efficiently and expand its market presence The study's findings were mostly reported using descriptive statistics.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-program Management and Marketing en
dc.identifier.stag 61844
dc.date.submitted 2022-04-27


Files in this item

Files Size Format View Description
kane_2022_dp.pdf 3.865Mb PDF View/Open None
kane_2022_op.docx 97.93Kb Unknown View/Open None
kane_2022_vp.pdf 1.590Mb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account