Využití principů behaviorální ekonomie ke zvýšení studijní úspěšnosti žáků středních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití principů behaviorální ekonomie ke zvýšení studijní úspěšnosti žáků středních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kučera, Filip
dc.contributor.author Miháliková, Andrea
dc.date.accessioned 2021-10-04T11:58:53Z
dc.date.available 2021-10-04T11:58:53Z
dc.date.issued 2021-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49957
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na využití principů behaviorální ekonomie ke zvýšení studijní úspěšnosti žáků středních škol. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část vychází ze srovnání klasické ekonomie a behaviorální ekonomie. Je zde také zahrnut legislativní rámec ve sledované oblasti veřejné politiky a jeho propojení s prvky behaviorální ekonomie. V praktické části jsou zveřejněny konkrétní příklady využití behaviorálních prvků ve veřejné politice, realizace vlastního výzkumu a dopad implementovaných zásad, který je posuzován z pohledu žáka jako účastníka experimentu. Cílem této práce bylo poukázat na pozitivní dopad behaviorálních zásad v oblasti vzdělávání a poskytnout možné řešení některých problémů školního neúspěchu.
dc.format 78
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject behaviorální ekonomie cs
dc.subject heuristiky cs
dc.subject postrčení cs
dc.subject behaviorální poznatky cs
dc.subject studijní neúspěšnost cs
dc.subject behavioural economy en
dc.subject heuristics en
dc.subject nudge en
dc.subject behavioural insights en
dc.subject school failure en
dc.title Využití principů behaviorální ekonomie ke zvýšení studijní úspěšnosti žáků středních škol
dc.title.alternative Using the Principles of Behavioral Economics to Increase the Academic Success of High School Students
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Zlámal, Lukáš
dc.date.accepted 2021-09-07
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is focused on the use of the principles of behavioural economics to increase the academic success of high school students. The work is divided into two parts. The theoretical part is based on a comparison of classical economics and behavioural economics. The theoretical part also includes the legislative framework in the monitored area of public policy and its connection with elements of behavioural economics. The practical part publishes specific examples of the use of behavioural principles in public policy, the results of own experiment, and the impact of the implemented principles, which is assessed from the perspective of the student as a participant in the experiment. The aim of this work was to point out the positive impact of behavioural principles in the field of education and to provide a possible solution to some problems of school failure.
dc.description.department Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva
dc.thesis.degree-discipline Veřejná správa a regionální rozvoj cs
dc.thesis.degree-discipline Public sector administration and regional development en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Hospodářská politika a správa cs
dc.thesis.degree-program Economic Policy and Administration en
dc.identifier.stag 58214
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2021-08-20


Files in this item

Files Size Format View Description
miháliková_2021_dp.pdf 2.217Mb PDF View/Open None
miháliková_2021_op.docx 31.77Kb Unknown View/Open None
miháliková_2021_vp.docx 31.24Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account