Projekt využití sociálních sítí pro marketingové účely vybrané společnosti

DSpace Repository

Language: English čeština 

Projekt využití sociálních sítí pro marketingové účely vybrané společnosti

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pilík, Michal
dc.contributor.author Škoda, Filip
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:48Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:48Z
dc.date.issued 2020-01-06
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48403
dc.description.abstract Tato diplomová práce se věnuje analýze sociálních sítí a jejich využití pro marketingové účely ve vybrané společnosti, konkrétně ve společnosti BENU Česká republika s.r.o. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická část této práce se věnuje vzniku a vývoji vybraných sociálních sítí, jejich základní charakteristice, aktuálním statistikám, a také možným využitím sociálních sítí pro konkrétní marketingové účely. Druhá, praktická část se zabývá konkrétní aplikací jednotlivých poznatků a jejich následné uplatnění při analýze marketingu na sociálních sítích předmětné společnosti. V této části jsou obsaženy i konkrétní výsledky komparativní analýzy a SWOT analýzy marketingu na vybraných sociálních sítích společnosti. V závěru této práce autor uvádí projektový návrh pro vylepšení současného marketingu na vybraných sociálních sítích společnosti, konkrétně Facebooku a Instagramu.
dc.format 119
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject internetový marketing cs
dc.subject Facebook cs
dc.subject Instagram cs
dc.subject sociální sítě cs
dc.subject sociální média cs
dc.subject internet marketing en
dc.subject Facebook en
dc.subject Instagram en
dc.subject social networks en
dc.subject social media en
dc.title Projekt využití sociálních sítí pro marketingové účely vybrané společnosti
dc.title.alternative Project of Using the Social Networks for the Marketing Purposes of Selected Company
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Honka, Jindřich
dc.date.accepted 2020-07-07
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with the analysis of social networks and their possible use for marketing purposes in a selected company, specifically in the company BENU Czech Republic ltd. The thesis is divided into two main parts. The first one, theoretical part of this work deals with the origin and development of selected social networks, basic characteristics and current statistics, and also the possible use of social networks for a specific marketing purposes. In the second part, a practical part of this work, author deals with the specific application of individual knowledge to the selected company and its further application on the specific marketing analysis of pre-selected social networks of the BENU Company. This part also contains such a specific results of comparative analysis, which author used for the marketing analyse not only for selected BENU company, but also the social network marketing of pre-selected competing companies. This part also contains a SWOT analysis of the company's social marketing. In the last part of the practical part, author presents a project proposal how to improve a current marketing on the pre-selected social networks of the BENU Company.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management ve zdravotnictví cs
dc.thesis.degree-discipline Health Services Management en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 55032
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2020-06-17


Files in this item

Files Size Format View Description
škoda_2020_dp.pdf 6.328Mb PDF View/Open None
škoda_2020_op.pdf 212.3Kb PDF View/Open None
škoda_2020_vp.docx 31.83Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account