dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Holubová, Drahomíra
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:47Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:47Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47008
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací a financováním vybrané nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí. Práce je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na všeobecnou teorii marketingu neziskového sektoru, vymezuje základní pojmy, druhy, formy a činnosti neziskových organizací. Popisuje základní informace o fundraisingu, osobnost fundraisera a metody fundraisingu. Praktická část je zaměřena na analýzu aktivity vybrané nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí, její propagační techniky a fundraisingové aktivity. Cílem práce je zodpovězení výzkumných otázek na motivaci firemních subjektů k podpoře neziskové organizace a stanovení závěru s doporučením aktivit k získání nových zdrojů pro financování projektů organizace. |
|
dc.format |
96 s. (87 793 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nezisková organizace
|
cs |
dc.subject |
fundraising
|
cs |
dc.subject |
financování nestátní neziskové organizace
|
cs |
dc.subject |
non-profit organization
|
en |
dc.subject |
fundraising
|
en |
dc.subject |
financing a non-state-owned
|
en |
dc.title |
Fundraising nestátní neziskové organizace Diakonie Valašské Meziříčí |
|
dc.title.alternative |
Fundraising Non-profit Organizations Diakonie Valašské Meziříčí |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gamalová, Kamila |
|
dc.date.accepted |
2021-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with marketing communication and financing the Diakonie Valašské Meziříčí organization, a non-state-owned and non-profit organization. The thesis is divided in two parts, a theoretical and a practical one. The theoretical part is mainly aimed at the general theory of marketing within a non-profit sector. It defines general ideas, general kinds, forms and activities of non-profit organizations. Basic information on fund raising are included, as well as a description of a fund raiser personality, and finally, fund-raising activities are mentioned. The practical part shows the analysis of the Diakonie Valašské Meziříčí organization´s activity in its promotional techniques and fund-raising activities. The overall goal of the thesis research is answering questions on the companies´ and corporations´ motivation to support non-profit organizations. Within this goal the thesis also presents a conclusion, as well as recommending activities for gaining new resources for further financing of project leading within the organization. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59206
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|