[NEOBHÁJENO] Rozvoj komunikativních kompetencí dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balaban Cakirpaloglu, Irena
|
|
dc.contributor.author |
Matušková, Naděžda
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:56Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:56Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43547
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na problematiku rozvoje komunikačních dovedností dětí předškolního věku. Cílem je zmapovat úroveň komunikačních dovedností dětí předškolního věku. Tvoří je teoretická a praktická část. Teoretická část pojednává o rodině a jejím vlivu na rozvoj komunikačních dovedností dítěte, o mateřské škole a jejím vlivu na rozvoj komunikačních dovedností dítěte. Pojednává také o pojmu školní zralost a Rámcovém vzdělávacím programu, kterým se řídí Mateřské školy. Praktickou část tvoří zpracování sesbíraných dotazníků a výsledky výzkumu. |
|
dc.format |
109 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
rozvoj komunikačních dovedností
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
The nursery school
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
development of communication skills
|
en |
dc.subject |
the maturity
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Rozvoj komunikativních kompetencí dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] The Development of Personalities of Preschool Children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2018-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Thesis is focused on the development of communication skills of the preschool childrens. The aim is the map of the level of the communication skills of the preschool chilrens. The thesis consists theoretical and practical part. The theoretical part deals on family and its influence on the development of communication skills of preschool childrens, discuss of the nursery school and its influence on the development of communication skills of preschool children. The theoretical part deals on also about term of the maturity and the Framework educational programme for preschool education. The practical part forms processing of the collected questionnaires |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48942
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
local.subject |
komunikační dovednosti
|
cs |
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
communication skills
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account