Řízení vztahů se zákazníky a finanční výkonnost malých a středních firem v dynamickém prostředí: výzkum v oblasti cestovního ruchu ve Vietnamu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Řízení vztahů se zákazníky a finanční výkonnost malých a středních firem v dynamickém prostředí: výzkum v oblasti cestovního ruchu ve Vietnamu

Show simple item record

dc.contributor.author Ngo, Minh Vu
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:21Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:21Z
dc.date.issued 2010-07-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.isbn 978-80-7454-750-8
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42643
dc.description.abstract Hlavním cílem této disertační práce je návrh komplexního rámce pro implementaci řízení vztahů se zákazníky (CRM) v malých a středních podnicích (SMEs) s cílem výrazně a udržitelně zlepšit jejich finančních výkonnost. Téma je zvoleno na základě faktu, že z předchozích dostupných výzkumů zaměřených na tuto problematiku doposud nevyplývá obecný konsensus, a dále v důsledku rostoucího naléhavého zájmu o tuto problematiku v praxi. K dosažení vytyčeného cíle se tato disertační práce zaměřuje na řešení dvou v současnosti zjevných mezer v oblasti výzkumu CRM. První z nich se týká uceleného mechanismu, prostřednictvím kterého CRM napomůže zlepšit finanční výkonnost firmy. Druhá se pak týká integrace mechanismu změn do CRM pro řešení rychlých změn v současném dynamickém podnikatelském prostředí. K návrhu rámce jsou využity literární zdroje snoubící teoretický rámec z ekonomiky organizací, strategického managementu a marketingu, které slouží jako teoretická základna a sjednocující rámec. Po vytvoření teoretické základny následují tři kola šetření k definování faktorů úspěchu pro úspěšnou implementaci CRM a testování dopadu na výkonnost malých a středních podniků. První kvalitativní šetření pomocí hloubkových rozhovorů se 41 manažery v malých a středních podnicích ve vietnamském turistickém průmyslu poskytlo pro definování jedinečných charakteristik pro každý faktor v navrhovaném rámci podstatné informace. Zejména pak koncept zákaznické agilnosti z oblasti operačního managementu je integrován do rámce poprvé, a poskytuje tak zcela nový a komplexnější přístup k implementaci CRM v malých a středních podnicích. Dále je navrhovaný rámec testován na základě údajů shromážděných z průzkumu 111 malých a středních podniků z odvětví cestovního ruchu ve Vietnamu, s využitím modelování pomocí strukturálních rovnic metodou parciálních nejmenších čtverců (PLS-SEM). V rámci posledního šetření jsou závěry předchozích dvou kol šetření reflektovány a odůvodněny výzkumem případových studií u dvou vybraných malých a středních podniků z odvětví cestovního ruchu.
dc.format 46
dc.format.extent 219
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Bez omezení cs
dc.subject Řízení vztahu se zákazníky cs
dc.subject CRM cs
dc.subject malé a střední podniky cs
dc.subject zákaznická agilita cs
dc.subject dynamické schopnosti cs
dc.subject provozní obchodní procesy cs
dc.subject hodnota pro zákazníka cs
dc.subject finanční výkonnost cs
dc.subject Customer Relationship Management en
dc.subject CRM en
dc.subject Small and Medium Enterprises en
dc.subject Customer Agility en
dc.subject Dynamic capabilities en
dc.subject Operating business processes en
dc.subject Customer Value en
dc.subject Financial performance en
dc.title Řízení vztahů se zákazníky a finanční výkonnost malých a středních firem v dynamickém prostředí: výzkum v oblasti cestovního ruchu ve Vietnamu cs
dc.title.alternative Customer Relationship Management (CRM) and the Financial Performance of Small and Medium Enterprises in Dynamic Environment: An Investigation in Vietnamese Tourism Industry en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Simová, Jozefína
dc.contributor.referee Sipko, Juraj
dc.date.accepted 2018-06-25
dc.description.abstract-translated The main objective of this dissertation is to provide a comprehensive framework for Customer Relationship Management (CRM) implementation for Small and Medium Enterprises (SMEs) in order to dramatically and sustainability improve SMEs' financial performance. For achieving this objective, the dissertation work also attempted to address the two current noticeable CRM-related research gaps. The first one is about the full mechanisms through which CRM can improve firm's financial performance. The second one concerns about the integration of change-mechanism into CRM for dealing with fast-paced changes in the current dynamic business environment. For developing the framework, theories and frameworks from organizational economics, strategic management and marketing literatures are reconciled to form the unifying framework of sources of performance differentials as the theoretical background. Then, another three rounds of investigations are conducted for defining the successful factors for the successful CRM implementation and testing their impacts to SMEs' performance. The first qualitative investigation using in-depth interviews with 41 managers in SMEs in Vietnamese tourism industry have provided profound information for defining the unique characteristics for each factor in the proposed framework. Especially, the Customer Agility concept from operational management field is integrated into the framework for the first time in order to provide a brand new and more comprehensive approach toward CRM implementation in SMEs. Then the framework is tested on data collected from a survey of 111 SMEs in tourism industry in Vietnam using Partial Least Square Structural Equation Modeling (PLS-SEM). As the last attempt, the findings from previous two rounds of investigations are reflected and justified in the case study research in two chosen tourism SMEs.
dc.description.department Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů cs
dc.thesis.degree-discipline Finance cs
dc.thesis.degree-discipline Finance en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Economic Policy and Administration cs
dc.thesis.degree-program Economic Policy and Administration en
dc.identifier.stag 50645
dc.date.submitted 2018-04-30


Files in this item

Files Size Format View Description
ngo_2018_teze.pdf 2.296Mb PDF View/Open
ngo_2018_dp.pdf 2.240Mb PDF View/Open None
ngo_2018_op.pdf 1.069Mb PDF View/Open None
ngo_2018_vp.pdf 2.302Mb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account