Projekt na posílení prodeje značkových rostlinných produktů Konate Herbal Center v Ghanu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Projekt na posílení prodeje značkových rostlinných produktů Konate Herbal Center v Ghanu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chovancová, Miloslava
dc.contributor.author Jibril, Abdul Bashiru
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:05Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:05Z
dc.date.issued 2017-12-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42251
dc.description.abstract ABSTRAKT Moderní medicína je nepochybně dobře rozvinutá ve světě. Velké části populace, zejména v rozvojových zemích, stále spoléhají na tradiční lékaře, léčivé rostliny a rostlinné léky pro primární péči. V poslední době vzrostl veřejný zájem o přirozené terapie v mnoha zemích s rostoucím využíváním rostlinných léčivých přípravků. Mnohé a různé formy tradičních léčivých přípravků se vyvinuly proti širokému rozdílu v etnologickém, kulturním, klimatickém, geografickém a dokonce i filozofickém pozadí. Posouzení těchto výrobků a zajištění jejich bezpečnosti a účinnosti prostřednictvím registrace a regulace zvyšuje jeho poptávku. V uplynulých letech byla motivace zaměřená na konzumaci rostlinných produktů kvůli rostoucímu významu lokálně značeného léčivého bylinného přípravku. Ve snaze pro-zkoumat trend užívání mezi spotřebiteli a strategie marketingu a prodeje, které používají místní malé a střední podniky, byla zvažována Konate Herbal v Ghaně. Tato práce se zaměřila na přehodnocení stávajících prodejních a marketingových strategií společnosti Konate Herbal v Ghaně a případně reengineeringu, nových živých strategií marketingu a brandingu pro společnost. Za tímto účelem se výzkumník zabýval chováním spotřebitelů a analyzoval současné portfolio marketingových a prodejních strategií. Za účelem dokončení této práce bylo testováno 5 hypotéz s primárními údaji pocházejícími od 203 zákazníků (n = 203) prostřednictvím online semistrukturovaných dotazníků a telefonického rozhovoru. Projekt provedl důkladnou analýzu chování a vnímání zákazníků k používání léčivého by-linného produktu pomocí statistického nástroje SPSS. Statistická analýza byla provedena pomocí nezávislého testovacího algoritmu chi-square. Nálezy odhalily, že proměnné jako: kvalitativní, přírodní, alternativní (náhradní), registrovaná a uznávání i mírná cenová úroveň jsou hlavními vlivnými faktory ovlivňujícími používání místních léčivých bylinných přípravků, zatímco oblast původu, dostupnost, vzdělání a věk byly zaznamenány jako vedlejší faktor. To také naznačilo, že společnost Konate Herbal využívala zejména tradiční reklamní nástroje pro vytváření povědomí o produktech, přičemž zanedbává příchod ICT a internetu. Projekt odráží náklady, čas a rizikovou složku.
dc.format 116
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject marketing cs
dc.subject prodej cs
dc.subject strategie cs
dc.subject chování spotřebitelů cs
dc.subject místní značka cs
dc.subject Konate Herbal cs
dc.subject Marketing en
dc.subject Selling en
dc.subject Strategies en
dc.subject Consumer behavior en
dc.subject local brand en
dc.subject Konate Herbal en
dc.title Projekt na posílení prodeje značkových rostlinných produktů Konate Herbal Center v Ghanu
dc.title.alternative Project to Enhance Selling Locally Branded Herbal Products of Konate Herbal Center in Ghana
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Tomancová, Lucie
dc.date.accepted 2018-05-21
dc.description.abstract-translated ABSTRACT Undoubtedly, modern medicine is well developed in the world. Large sections of the popu-lation especially in developing countries, still rely on the traditional practitioners, medicinal plants and herbal medicines for their primary care. In recent times, public interest in natural therapies has increased greatly in many countries, with increasing use of herbal medicinal products. The many and various forms of traditional medicinal products have evolved against widely difference in ethnological, cultural, climatic, geographical, and even philo-sophical background. The assessment of these products and ensuring their safety and effi-cacy through registration and regulation has increased its demand. Over the past years, re-search geared toward the consumption of herbal products has been motivating due to the growing importance of locally branded medicinal herbal product. In an attempt to explore the trend of usage among consumers and the marketing and selling strategies employed by local SME's, Konate Herbal in Ghana was considered. The focus of this thesis was to re-view the current selling and marketing strategies of Konate Herbal in Ghana and re-engineer where possible, new vibrant marketing and branding strategies for the company. To do this, the researcher considered the consumer behavior and analyzed current portfolio of marketing and selling strategies. For the purpose of completing this thesis, five hypothe-ses were tested with primary data sourced from 203 customers (n=203) through online semi-structured questionnaires and telephone interview. The project did thorough analysis on the behavior and perceptions of customers towards the use of medicinal herbal product with help of SPSS statistical tool. The statistical analyses were done using chi-square inde-pendent test algorithm. Findings revealed that, variables such as; quality, natural, alterna-tive (substitute), registered and recognized as well as moderate price level are the major influential factors affecting the use of local medicinal herbal products while county-of-origin, availability, education and age were noticed as a minor factor. It also indicated that, Konate Herbal was mainly using traditional advertising tools for creating product aware-ness whiles neglecting the advent of ICT and the internet. The project reflected the cost, time and risk component.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 50050
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2018-04-17


Files in this item

Files Size Format View Description
jibril_2018_dp.pdf 3.699Mb PDF View/Open None
jibril_2018_op.docx 23.39Kb Unknown View/Open None
jibril_2018_vp.docx 24.51Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account