Vztah médií a PR
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Fojtů, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:13Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:13Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41426
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá vztahem mezi novináři a pracovníky public relations, konkrétně těmi kteří spolupracují v sektoru vědy, výzkumu a terciárního vzdělávání. Využívá přitom teorie brandingu, public relations a media relations a žurnalistických hodnot. Přibližuje tak, jaký-mi cestami lze informace do médií ideálně prosazovat. Cílem práce je popsat, jak se konkrétně vztahy mezi PR specialisty a novináři vytvářejí. Prezentuje rovněž návrhy, jak by bylo možné vzájemnou spolupráci zlepšit ke spokojenosti obou stran. |
|
dc.format |
57 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
public relations
|
cs |
dc.subject |
media relations
|
cs |
dc.subject |
komunikace vědy
|
cs |
dc.subject |
žurnalistické hodnoty
|
cs |
dc.subject |
žurnalistická etika
|
cs |
dc.subject |
public relations
|
en |
dc.subject |
media relations
|
en |
dc.subject |
science communication
|
en |
dc.subject |
journalism values
|
en |
dc.subject |
journalism ethics
|
en |
dc.title |
Vztah médií a PR |
|
dc.title.alternative |
Relationship between Media and PR |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kocourková, Ivana |
|
dc.date.accepted |
2017-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the relationship between journalists and public relations specialists, namely those who cooperate in the field of science, research and tertiary education. It uses the theory of branding, public relations and media relations and journalistic values. It ap-proaches the ways in which information can ideally be promoted to the media. The aim of the thesis is to describe how the relations between PR specialists and journalists are being created. It also presents suggestions on how to improve mutual cooperation to the satisfaction of both sides. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
47582
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account