Marketingová strategie značky Euronics
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Raclavská, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:41Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:41Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40117
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce bylo navržení zlepšení marketingové strategie značky Euronics. Nejdříve byly zpracovány teoretické prameny. Teoretická východiska byla následně použita k rozboru současné marketingové strategie, komunikační taktiky a komunikačního mixu značky Euronics. Ke sběru dat pro praktickou část byl použit marketingový výzkum vypracovaný pro značku Euronics a rozhovory s focus group. Pro vyhodnocení dat byly pou-žity metody benchmarking, IFE, EFE matice a následně SWOT analýza. Na základě výsledků analýzy byl navržen marketingový budget pro značku Euronics na rok 2017. Dále byly doporučeny marketingové cíle, které by si značka měla stanovit pro marketingovou strategii v krátkodobém a dlouhodobém horizontu do roku 2022. Následně byly navrženy kroky, kterými značka těchto cílů může dosáhnout. |
|
dc.format |
115 s. ( 188 028 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
taktika značky
|
cs |
dc.subject |
projekt
|
cs |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
communication mix
|
en |
dc.subject |
brand tactic
|
en |
dc.subject |
project
|
en |
dc.title |
Marketingová strategie značky Euronics |
|
dc.title.alternative |
The Marketing Strategy for Euronics Trade Mark |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Durďáková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2017-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis goal is to design Euronics brand marketing strategy improvements. First, theoretical sources have been processed. Final theoretical solutions were used to analyze the Euronics brand current marketing strategy, communications and tactics with communication mix. Marketing research made and focus group interviews for Euronics brand was used for data collecting in practical part. Benchmarking, IFE, EFE matrix and subsequently SWOT analysis methods was used for data analyzing and evaluation. Based on results of mentioned methods thesis designed the marketing budget for fiscal year 2017. They were established marketing objectives and goals which are recommended for Euronics brand implementation in marketing strategy during short term and long term horizon till fiscal year 2022. Last but not least were proposed steps which are used to achieve defined goals. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing, specializace Design management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing, Specialization: Design Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
45638
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2017-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account