Projekt strategického rozvoje české výrobní firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. s akcentem na inovační politiku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Krchová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Januška, Radim
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:31:36Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T23:00:27Z |
|
dc.date.issued |
2005-03-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36008
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením projektu strategického rozvoje firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d,. který povede k zajištění dlouhodobé úspěšnosti společnosti na trhu se stlačeným vzduchem. Nejdříve jsou v teoretické části shrnuty současné názory světové ekonomické literatury týkající se strategií a tvorby strategických plánů. V další analytické části je provedena analýza firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. završená analýzou SWOT a doporučeními pro následné zpracování projektu. Třetí část této práce – zpracování projektu strategického rozvoje firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. – obsahuje rozdělení projektu do dílčích subprojektů, u kterých je rozebrána jejich odůvodněnost, nákladovost a jsou shrnuty jejich přínosy. Z pěti hlavních projektů jsou nejdůležitější dva – projekt inovace produktové řady a projekt rozvoje distribuční sítě – rozpracovány do jednotlivých činností včetně stanovení nákladů a doby potřebné k provedení jejich realizace. Práce vrcholí zhodnocením efektivity projektu a provedením jeho rizikové analýzy. Samotným závěrem je závěrečné zhodnocení a předložení doporučení pro vedení společnosti. |
|
dc.format |
158 s., 31 s. příloh |
|
dc.format.extent |
2426759 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 13.05.2015 |
|
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
strategický rozvoj
|
cs |
dc.subject |
řízení podniku
|
cs |
dc.subject |
inovace
|
cs |
dc.subject |
ORLÍK-KOMPRESORY v.d.
|
cs |
dc.subject |
vývoj produktu
|
cs |
dc.subject |
distribční síť
|
cs |
dc.subject |
SWOT anylýza
|
cs |
dc.subject |
kompresory
|
cs |
dc.subject |
trh se stlačeným vzduchem
|
cs |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.subject |
strategic development
|
en |
dc.subject |
company management
|
en |
dc.subject |
innovation
|
en |
dc.subject |
ORLIK-KOMPRESORY
|
en |
dc.subject |
product development
|
en |
dc.subject |
distribution network
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
compressors
|
en |
dc.subject |
compressed air market
|
en |
dc.title |
Projekt strategického rozvoje české výrobní firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. s akcentem na inovační politiku |
|
dc.title.alternative |
Project of strategic development of the Czech manufacturing company ORLIK-KOMPRESORY with emphasis on innovation policy |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Juřičková, Eva |
|
dc.date.accepted |
2005-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with creating a strategic plan of development of the company ORLIK-KOMPRESORY that will result in long-term success of the firm at the specific market of compressed air delivery. Firstly, I gathered from world economic literature current opinions concerning strategies and making strategic plans of a company. In the next analytical part I conducted the analyse of the company ORLIK-KOMPRESORY finishing with the SWOT analyse and providing suggestions for elaborating the further project. Third part of my Thesis – project of strategic development of the company ORLIK-KOMPRESORY – contains a break-up to several smaller projects, which are commented from the side of their purpose, cost relevancy and benefits. From the five main project I have chosen two – the Project of product range innovation and the Project of distribution network development – and provide their fragmentation to specific activities accompanied with the cost assessment and timings for the project realisation. The whole project culminates with the effectiveness evaluation and the risk analysis. At the very end, I have summarised the final evaluation of the project and provided suggestions for the top management of the company ORLIK-KOMPRESORY. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.rights.auth |
IP |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Podniková ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Enterprise Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
1221
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-05-13 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account