dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Šimůnková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T11:10:16Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/275
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá strukturou a jazykem televizních teleshoppingových sdělení vysílaných na programech ČT 1 a ČT 2. Teoretická část práce je věnována vysvětlení pojmu teleshopping a jeho zařazení do systému marketingových komunikací. Podrobněji se pak zaměřuje na charakteristiku struktury a jazykovou složku propagačního sdělení, speciálně teleshoppingového sdělení. Zvláštní pozornost je věnována otázce stylu teleshoppingového sdělení a možnostem jeho prezentace, tónu a formátu sdělení, dále hláskovým, lexikálním a gramatickým prostředkům jazyka, o kterých je pojednáno jak obecně, tak konkrétně na zá-kladě analýzy pěti teleshoppingových spotů. Práce je zakončena rozšířeným náhledem řeší-cím danou problematiku na základě faktorů ovlivňujících nákupní chování recipientů tele-shoppingových sdělení. |
cs |
dc.format |
88 |
cs |
dc.format.extent |
4390663 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 10.05.2036 |
|
dc.subject |
struktura
|
cs |
dc.subject |
jazyk
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
styl
|
cs |
dc.subject |
tón
|
cs |
dc.subject |
jazykové prostředky
|
cs |
dc.subject |
heslo
|
cs |
dc.subject |
slogan
|
cs |
dc.subject |
figury
|
cs |
dc.subject |
apel
|
cs |
dc.subject |
faktory ovlivňující spotřební chování
|
cs |
dc.subject |
teleshopping
|
en |
dc.subject |
structure
|
en |
dc.subject |
language
|
en |
dc.subject |
target group
|
en |
dc.subject |
style
|
en |
dc.subject |
tone
|
en |
dc.subject |
language means
|
en |
dc.subject |
watchword
|
en |
dc.subject |
slogan
|
en |
dc.subject |
figure
|
en |
dc.subject |
roll call
|
en |
dc.subject |
factors influencing consumer's behaviour
|
en |
dc.title |
Struktura a jazyk teleshoppingových sdělení |
cs |
dc.title.alternative |
Structure and language of teleshopping communications |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2006-06-01 |
|
dc.date.vskp-available |
2036-05-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This dissertation deals with structure and language of teleshopping communications broad-casted on TV channels ČT1 and ČT2. The theoretical part of the dissertation turns to expli-cation of the teleshopping concept and its submission to the system of marketing communi-cations. Further, and in more detail, it focuses on the characteristics of structure and langu-age component of advertising communication, especially on those of teleshopping commu-nication. Special attention is given to the style of teleshopping communication and to the possibilities of its presentation, tone and format of the communication and also to the pho-netics and lexical and grammar means of language expression. Those are dealt with both generally and specifically on the basis of analysis of five teleshopping spots. The dissertation is concluded with a presentation of a broader view of above mentioned issues, solving them on the basis of the factors influencing the shopping behaviour of recipients of teleshopping communication. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2738
|
|
dc.date.assigned |
2006-01-13 |
|
utb.result.grade |
A |
|