dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Libicher, Miroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-09T17:50:06Z |
|
dc.date.available |
2013-10-09T17:50:06Z |
|
dc.date.issued |
2011-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23384
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá historickým vývojem filmového průmyslu a kultury ve vztahu k širšímu -zejména technologickému a společenskému - kontextu, který ji formoval. Teoretická část se věnuje současným metodám přístupu k filmové historii, shrnuje základní poznatky o technických milnících a způsobech, jakým ovlivnily procesy, při nichž jsou filmy vyráběny i sledovány a v neposlední rozebírá fenomén multikin, která se zdají být úspěšným naplně-ním potřeb moderních diváků ve vztahu k tomu, co pro ně dnes návštěva kina znamená a co od ní očekávají. Praktická část práce se na základě analýzy filmových periodik a statis-tických údajů ze sekundárních zdrojů snaží charakterizovat vývoj českého filmového trhu v letech 1990 -2010 a pojmenovat přitom faktory, které jej zásadním způsobem ovlivnily. Pokouší se též zachytit souvislosti mezi měnící se návštěvností kin a alternativními mož-nostmi, jak sledovat filmová díla mimo klasické kinosály. |
cs |
dc.format |
55 s. (96 602 znaků). |
cs |
dc.format.extent |
1460155 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova: kinematografie
|
cs |
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
kina
|
cs |
dc.subject |
návštěvnost
|
cs |
dc.subject |
vývoj
|
cs |
dc.subject |
trh
|
cs |
dc.subject |
video
|
cs |
dc.subject |
půjčovny
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
diváctví
|
cs |
dc.subject |
Keywords: cinema
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
movie
|
en |
dc.subject |
cinema halls
|
en |
dc.subject |
attendance
|
en |
dc.subject |
evolution
|
en |
dc.subject |
market
|
en |
dc.subject |
video
|
en |
dc.subject |
inter-net
|
en |
dc.subject |
movie-going
|
en |
dc.title |
Historický vývoj kin od roku 1990 |
cs |
dc.title.alternative |
Historical Evolution of Cinemas Since 1990 |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2012-10-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis discusses the historical evolution of film industry and culture in relation to it?s broader context. Especially in terms of technological and social developement. The Theo-retical part consists of description of the actual approaches to film history, basic facts about technological milestones and the way they change production and reception processes. It goes deeper into the role of multiplexes in movie-going culture nowadays which seems to meet the needs of contemporary cinemagoers. Main concern of the Practical part is to cha-racterize developement of the Czech film market in the years 1990 ? 2010 and to name some major influences of it, using film journal analysis and statistical data from secondary sources. It also tries to capture the linkages between cinema attendance changes and alter-native ways of watching films outside cinema halls. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
26926
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2012-09-17 |
|