Hodnotově zaměřené řízení u rodinných podniků "Implementace a možnosti hodnotově zaměřeného řízení"

DSpace Repository

Language: English čeština 

Hodnotově zaměřené řízení u rodinných podniků "Implementace a možnosti hodnotově zaměřeného řízení"

Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.author Santagada, Giuseppe
dc.date.accessioned 2013-10-07T03:24:54Z
dc.date.available 2013-10-07T03:24:54Z
dc.date.issued 2008-09-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/21590
dc.description.abstract V důsledku rostoucích problémů, kterým firmy v zájmu udržení konkurenceschopnosti dnes čelí, mají rodinné podniky možnost aplikovat komplexní rozsah hodnotově zaměřeného řízení. Čistě finanční účel už pro podniky není dostačující. Klíčová nehmotná aktiva, jako jsou lidé, informace a kultura, jsou základem trvalého rozvoje podniku. Z tohoto důvodu je tato disertační práce zaměřena především na hodnocení následujících tří cílů: (1) Jak rodinné podniky využívají orientaci na hodnotu a jak může být řízena pomocí aplikace systému hodnotově zaměřeného řízení; (2) Které metody hodnotově zaměřeného řízení jsou vhodné pro rodinné podniky; (3) Které systémy vedení podniku jsou realizovatelné v rodinných podnicích. Cílem studie je zjistit, jaká jsou hlavní kritéria úspěchu rodinné firmy, a co brání podnikatelům v tom, aby měla přednost "maximalizace hodnoty". V počáteční fázi byla jednání s podniky zaměřena na zjištění chodu podniku a získání požadovaných informací. Studie se zúčastnilo dvanáct podniků s 10 až 500 zaměstnanci. Partnerem při jednání byl buď majitel nebo manažer společnosti (generální či finanční ředitel). Ve druhé fázi bylo na základě těchto poznání provedeno dotazníkové šetření s cílem vyhodnotit porozumění a rozsah orientace na hodnotu a hybnou sílu hodnot. cs
dc.format 152
dc.format.extent 1512791 bytes
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Práce není přístupná cs
dc.subject Rodinný podnik cs
dc.subject vedení podniku cs
dc.subject podnikatel cs
dc.subject malé a střední podniky cs
dc.subject hodnotově orientovaný management cs
dc.subject styl vedení podniku cs
dc.subject Family Business en
dc.subject Corporate Governance en
dc.subject Entrepreneurs en
dc.subject Small middle company en
dc.subject Value Management en
dc.subject Leadership en
dc.subject Share holder value en
dc.subject Employees en
dc.subject Corporate succession en
dc.title Hodnotově zaměřené řízení u rodinných podniků "Implementace a možnosti hodnotově zaměřeného řízení" cs
dc.title.alternative Value Management for Family Business Governance "Implementation and opportunities of Value orientation Management" en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Chovancová, Miloslava
dc.contributor.referee Skokan, Karel
dc.date.accepted 2012-11-29
dc.description.abstract-translated As a result of the increasing challenges that companies face today to remain competitive, the comprehensive scope of value-oriented management makes it the management method of choice for family businesses. A purely financial view is no longer sufficient for enterprises. Critical intangible assets, such as people, information and culture are fundamental for a sustained enterprise Development. Therefore this thesis mainly focused on three objectives to evaluate: (1) How family businesses practiced value orientation and how can it be driven by using value oriented management system; (2) Which value-oriented management methods are suitable for family businesses; (3) Which corporate governance system are feasible for family businesses. The aim of the study is to find out what are the main criteria of success of a family business and What prevents entrepreneurs from leading the company by the primacy "Maximizing Value. In the initial phase, discussion was sought with the businesses in order to attain the pulse of the business and to gain the information require. Twelve businesses, with staff of between 10 and 500, took part in the study. The discussion partner was either owner or manager (CEO, CFO). In the second phase, on the basis of these cognitions a questionnaire survey was undertaken to evaluate the understanding and extent of value orientation and value driver. en
dc.description.department Ústav managementu a marketingu cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/215 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Management a ekonomika cs
dc.thesis.degree-discipline Management and economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 28728
dc.date.submitted 2012-08-31


Files in this item

Files Size Format View
santagada_2012_dp.pdfBlocked 1.442Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account