Firemní nástupnictví v malých a středních rodinných podnicích

DSpace Repository

Language: English čeština 

Firemní nástupnictví v malých a středních rodinných podnicích

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lipták, František
dc.contributor.author Hollerbach, Antonia
dc.date.accessioned 2012-11-27T00:23:41Z
dc.date.available 2012-11-27T00:23:41Z
dc.date.issued 2008-08-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/18601
dc.description.abstract První generace to vytváří, druhá to udržuje, třetí generace to odstraňuje. Platí, jak je uvedeno v tomto prohlášení, že malé a střední rodinné podniky (MSP) jsou omezené na krátkou existenci po stanovenou dobu? Jaké faktory zajišťují dlouhodobý úspěch? Jak vypadá podnikatel budoucnosti? Jsou požadavky na podnikatele v 21. století odlišné od těch, kdy podnik začal? S přechodem společnosti od jedné generace k další jsou její dlouho zavedené struktury brány v pochybnost. Firemní nástupnictví může mít dvě základní formy: vnitřní a vnější. V rodinném podniku se přechod může uskutečnit v rámci samotné rodiny nebo prostřednictvím jeho prodeje třetí straně. Význam nástupnictví a plánování nástupnictví by měl být vypracován s vnější a vnitřní pomocí rodiny, společnosti a vnitřních a vnějších konzultantů. Měly by být vzaty v úvahu osobní aspekty procesu, charakteristika a individuální zájmy a cíle všech zúčastněných osob, jako i kvalifikace nástupce. Teoretický a praktický rámec plánování nástupnictví je dlouhodobým úkolem. Zúčastněné strany musí řešit několik komplikací a běžné překážky plánování nástupnictví. cs
dc.format 141
dc.format.extent 775187 bytes
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Bez omezení cs
dc.subject Následnost společnosti cs
dc.subject malé a střední rodinné podniky cs
dc.subject nástupce cs
dc.subject Company Succession en
dc.subject small and medium sized family businesses en
dc.subject successor en
dc.title Firemní nástupnictví v malých a středních rodinných podnicích cs
dc.title.alternative Company Succession in small and medium sized family companies en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Dytrt, Zdeněk
dc.contributor.referee Porvazník, Ján
dc.date.accepted 2012-03-23
dc.description.abstract-translated The first generation creates it, the second generation keeps it, the third generation dismantles it. Does it hold, as this statement would have it, that family-run small and medium-sized enterprises (SMEs) are limited to a short, fixed-term life? What factors secure long-term success? What does the entrepreneur of the future look like? Are the requirements for an entrepreneur in the 21st century different to those when the business started? As the company passes from one generation to the next, its long established structures are called into question. Corporate succession can take two basic forms: internal and external. For a family business, the transition can take place within the family itself or through its sale to a third party. The significance of the succession and succession planning should be worked out with external and internal help with the family, the company and their internal and external consultants. The personal aspect of the process, the characteristics and the individual interests and goals of each person involved as well as the qualifications of the successor should be considered. The theoretical and practical framework of the succession planning is a long-term task. Several complications and common stumbling blocks of the succession planning have to be solved by the parties involved. en
dc.description.department Ústav managementu a marketingu cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/215 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Management a ekonomika cs
dc.thesis.degree-discipline Management and economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 27980
dc.date.submitted 2012-01-31


Files in this item

Files Size Format View
hollerbach_2012_dp.pdf 757.0Kb PDF View/Open
hollerbach_2012_vp.doc 35Kb Microsoft Word View/Open
hollerbach_2012_op.doc 31Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account