Historie PR agentur v CSSR/CSFR/CR v letech 1968 - 2009

DSpace Repository

Language: English čeština 

Historie PR agentur v CSSR/CSFR/CR v letech 1968 - 2009

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jurášková, Olga
dc.contributor.author Pařík, Roman
dc.date.accessioned 2012-03-09T13:07:28Z
dc.date.available 2012-03-09T13:07:28Z
dc.date.issued 2011-04-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/15764
dc.description.abstract V 90. letech se v souvislosti s příchodem nové generace profesionálů bez dostatečné znalosti historie oboru objevil názor, že jednotlivé disciplíny marketingových komunikací vznikly až po roce 1989, a to ve spojení se založením prvních agentur. Při své lektorské činnosti zjišťuji, že se stejná domněnka u nové generace profesio-nálů v komunikační branži neustále opakuje. Píše se rok 2011 a máme více než 20 let po pádu komunismu v naší zemi. Tento fenomén neznalosti historie oboru jsem několikrát zmí-nil v ročníkových a také v bakalářské práci . Cílem je kvalitně zmapovat posledních 40 let v PR na našem území a zasadit vývoj v těchto letech do odpovídajícího celospolečenského rámce. Doposud totiž, jak je mi zná-mo, tento krok nikdo neučinil. Odborná literatura se věnuje spíše jednotlivých disciplínám v PR než historii samotného oboru. Je to logické, neboť odborné knihy nepodávají historic-ké ohlédnutí, ale zaměřují se spíše na aktuální stránku jednotlivých oborů a jejich využitel-nost v každodenní praxi. Diplomová práce je tedy rozdělena na období 20 let před a 20 let po roce 1989, pro-to je její struktura, na základě konzultací na KMK FMK UTB a po udělení souhlasu vedení katedry, odlišná než udává norma. Tato diplomová práce na téma ?Historie PR agentur v letech 1968 - 2009 v ČSSR, ČSFR a ČR? je prací badatelskou. Popisuje poskytované PR služby, situaci na trhu, vliv státu, před- a porevoluční situaci , talenty v branži, jejich vzdělávání cs
dc.format 87 cs
dc.format.extent 1066918 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Historie PR agentur cs
dc.subject Rapid cs
dc.subject Merkur cs
dc.subject Made in Publicity cs
dc.subject APRA cs
dc.subject Asociace Public Relations Agentur cs
dc.subject KoPR cs
dc.subject Komora PR cs
dc.subject fee cs
dc.subject income fee cs
dc.subject odměňování agentur cs
dc.subject služby cs
dc.subject talenti cs
dc.subject motivace cs
dc.subject cs
dc.subject History of PR agencies en
dc.subject Rapid en
dc.subject Merkur en
dc.subject Made in Publicity en
dc.subject Association of Public Relations Agencies en
dc.subject KoPR en
dc.subject Chamber of Public Relations en
dc.subject fee en
dc.subject income fee en
dc.subject rewarding of PR agencies en
dc.subject services en
dc.subject talents en
dc.subject motivation en
dc.title Historie PR agentur v CSSR/CSFR/CR v letech 1968 - 2009 cs
dc.title.alternative History of PR Agencies in the CSSR/CSFR/CR in the years 1968-2009 en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Svoboda, Václav
dc.date.accepted 2011-05-26
dc.description.abstract-translated During the 1990s, a new generation of professionals started working which was not adequately equipped with the necessary knowledge of the field. In this period, an opinion aroused that the individual types of marketing communication originated after the year 1989 in connection with the founding of first agencies. During my lecturing activities, I am finding out that this perception continues to ex-ist among the members of the new generation of professionals working in communication. Now we are living in the year 2011 and communism regime has stopped existing more than 20 years ago in our country. However, this phenomenon continues to live on and I have mentioned it a number of times in my yearly and bachelor thesis. My goal is to map the 40-year history of PR in our country and present the devel-opment of the field in context with changes in the society. To this day ? according to my knowledge ? no one has done so. Specialized literature concentrates mainly on different types of PR and different PR concepts rather than the history of public relations as a whole. It is logical since specialized books do not offer historical links and context but rather provide the current up-to-date information on various issues, which then can be utilized in day-to-day operations. The graduation thesis is therefore divided into two parts: one covering 20 years prior to 1989 and the second 20 years after 1989. I have consulted this step and deviation from structural standards with the KMK FMK UTB as well as the leading members of the school who have given me approval. The topic of the graduation thesis is ?History of PR agencies in the period 1968 ? 2009 in the Czechoslovak Socialist Republic, Czech and Slovak Federal Republic and Czech Republic?. It describes offered PR services, situation in the market, the influence of the state before and after the revolution, talents in the field, their education en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/185 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communications Studies en
dc.identifier.stag 18592
dc.date.assigned 2010-12-01
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
pařík_2011_dp.pdf 1.017Mb PDF View/Open
pařík_2011_vp.doc 122Kb Microsoft Word View/Open
pařík_2011_op.doc 122.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account