Etika v podnikání - vytváření podnikatelského prostředí firmy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Etika v podnikání - vytváření podnikatelského prostředí firmy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dytrt, Zdeněk
dc.contributor.author Tomancová, Lucie
dc.date.accessioned 2012-03-09T11:19:00Z
dc.date.available 2012-03-09T11:19:00Z
dc.date.issued 2011-08-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/15638
dc.description.abstract Disertační práce se zabývá problematikou etiky v podnikání, kdy si autorka dává za cíl tento rozsáhlý, složitý a nejednoznačný koncept analyzovat a na základě teoretického a terénního výzkumu zhodnotit současný stav a úroveň v českém podnikatelském prostředí. Práce je rozdělena do několika částí. V první části autorka definuje etiku v podnikání, související pojmy a koncepce, popisuje její vývoj ve světě i v ČR a objasňuje její důležitost. Výsledkem je zpracovaná důkladná literární rešerše mapující přístupy ke zkoumané problematice českých i zahraničních odborníků. Ve druhé části práce jsou vymezeny základní cíle disertačního zkoumání a z nich se odvíjející výzkumné otázky. Třetí část disertační práce popisuje základní metody a techniky zkoumání, které budou ve výzkumné činnosti použity. Čtvrtá kapitola představuje shrnutí hlavních výsledků práce a návrh modelu rozdělení společností dle jejich vnímání a postojů k řešené problematice. Součástí této kapitoly je také vypracovaný návrh inovace výuky zkoumané problematiky na Fakultě managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně. Poslední část shrnuje přínosy práce pro rozvoj vědeckého poznání a podnikovou praxi a definuje možnosti dalšího pokračování. cs
dc.format.extent 9415416 bytes
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Pouze v rámci univerzity cs
dc.subject Česká republika cs
dc.subject ekonomika cs
dc.subject etika v podnikání cs
dc.subject konzumní společnost cs
dc.subject korupce cs
dc.subject management cs
dc.subject odpovědnost cs
dc.subject podnikatelské prostředí cs
dc.subject transparentnost cs
dc.subject udržitelnost cs
dc.subject Czech Republic en
dc.subject Economics en
dc.subject Business Ethics en
dc.subject Consumer Society en
dc.subject Corruption en
dc.subject Management en
dc.subject Responsibility en
dc.subject Business Environment en
dc.subject Transparency en
dc.subject Sustainability en
dc.title Etika v podnikání - vytváření podnikatelského prostředí firmy cs
dc.title.alternative Business Ethics - Creating a Business Environment en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Diatka, Cyril
dc.contributor.referee Nejezchleba, Miroslav
dc.date.accepted 2011-11-03
dc.description.abstract-translated The Doctoral thesis deals with the issue of business ethics whereas the author aims to analyze this vast, complex and ambiguous concept and on the basis of theoretical and field research to evaluate the current status and level in the Czech business environment. The thesis is divided into several parts. In the first section, the author defines business ethics, related terms and concepts, describes its development in the world as well as in the Czech Republic and explains its importance. The result consists of thoroughly processed literature search mapping approaches of Czech and foreign experts to the researched issue. The second part of the thesis defines the fundamental objectives of dissertation research and of them unfolding research questions. The third part of the thesis describes the basic research methods and techniques that will be used in the research. The fourth chapter presents a summary of the main results and a model proposal for the division of companies according to their perceptions and attitudes towards the issue under consideration. This chapter also includes a developed proposal for innovation in teaching the surveyed issue at the Faculty of Management and Economics of TBU in Zlín. The last section summarizes the benefits of work for the development of scientific knowledge and business practice and defines the possibilities for further continuation. en
dc.description.department Ústav managementu a marketingu cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/215 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Management a ekonomika cs
dc.thesis.degree-discipline Management and economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and management en
dc.identifier.stag 24361
dc.date.assigned 2006-07-13


Files in this item

Files Size Format View
tomancová_2011_dp.pdfBlocked 8.979Mb PDF View/Open
tomancová_2011_vp.doc 57.5Kb Microsoft Word View/Open
tomancová_2011_op.doc 41.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account