Strategický Networking jako nástroj managementu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Strategický Networking jako nástroj managementu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Molnár, Zdeněk
dc.contributor.author Eckenhofer, Eva Maria
dc.date.accessioned 2012-03-09T03:00:13Z
dc.date.available 2012-03-09T03:00:13Z
dc.date.issued 2011-08-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/14948
dc.description.abstract Sociální sítě přitahují v posledních letech enormní zájem vědecké obce. Charakteristiky, komponenty a dopady sociálních sítí byly studovány z mnoha různých hledisek, jako např. sociologického, geografického, etnologického, politického či ekonomického. V ekonomice jsou studie sociální sítě prováděny na intra- a inter-organizační úrovni, ačkoli zřídkakdy současně. Kromě toho, strategické aspekty podpory a řízení neformálních organizačních sítí, stejně jako výsledky těchto manažerských pokusů o charakteristiku sítí a výkonnost organizace zatím nebyly dostatečně prostudovány. Nicméně, potřeba efektivně rozvíjet, podporovat a spravovat sítě je dána pro prevenci negativních vlivů a vyvolávání vlivů pozitivních. Proto tato studie přispívá zkoumáním vlivu Strategického Networkingu v inter- i intra-organizační oblasti podnikání k vědecké teorii a praxi rozvoje podnikání. Autorka v této disertační práce rozvíjí a definuje Strategický Networking jako strategickou a cílově-orientovanou analýzu, vývoj, podporu a řízení (inter- i intra-organizačních) sítí na základě důvěry, se záměrem dosáhnout určitých (organizačních) cílů a zkoumá jeho použitelnost a účinky v rozsáhlém průzkumu na třech úrovních: inter-organizační, intra-organizační a regionální sítě (klastr). Studie ukázala, že Strategický Networking je v souladu s příznivými charakteristikami sítě, stejně jako úspěchem firmy z hlediska finančních a nefinančních měřítek výkonnosti. cs
dc.format.extent 4304760 bytes
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Bez omezení cs
dc.subject sociální sítě cs
dc.subject analýza sociální sítě cs
dc.subject správa sítě cs
dc.subject podniková kultura cs
dc.subject stakeholder cs
dc.subject zájmová skupina cs
dc.subject intra- a inter-organizační sítě cs
dc.subject Social Networks en
dc.subject Social Network Analysis en
dc.subject Network Management en
dc.subject Corporate Culture en
dc.subject Stakeholder en
dc.subject Interest Group en
dc.subject Intra- and Inter-organisational Networks en
dc.title Strategický Networking jako nástroj managementu cs
dc.title.alternative Strategic Networking as a Management Tool en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Kubátová, Jaroslava
dc.contributor.referee Skokan, Karel
dc.date.accepted 2011-11-15
dc.description.abstract-translated Social Networks have attracted enormous interest in the scientific community in recent years. The characteristics, components and impacts of social networks have been studied through different kinds of aspects, such as sociological, geographical, ethnological, political and economical. In economics social network studies have been performed on intra- and inter-organizational levels, though rarely simultaneously. Furthermore the strategic aspects of fostering and controlling informal organizational networks as well as the outcomes of these managerial attempts on the network characteristics and the performance of the organization have not been sufficiently studied yet. However, the need to develop, foster and manage networks efficiently is given for preventing negative effects and provoking positive ones. Therefore this study contributes to scientific theory and practical business development by exploring the influence of Strategic Networking in inter- as well as intra-organizational business-fields. In this dissertation thesis the author develops and defines Strategic Networking as the strategic and target-oriented analysis, development, fostering and control of (inter- as well as intra-organizational) networks on the basis of trust, with the intention to reach certain (organizational) goals and tests its applicability and effects in an extensive survey on three levels: intra-, inter-organizational and regional networks (cluster). The study showed that Strategic Networking goes in line with favourable network characteristics as well as the success of a firm in terms of financial and non-financial performance measures. en
dc.description.department Centrum aplikovaného ekonomického výzkumu cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/215 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Management a ekonomika cs
dc.thesis.degree-discipline Management and economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and management en
dc.identifier.stag 24368
dc.date.assigned 2008-08-29


Files in this item

Files Size Format View
eckenhofer_2011_dp.pdf 4.105Mb PDF View/Open
eckenhofer_2011_vp.pdf 7.657Kb PDF View/Open
eckenhofer_2011_op.pdf 694.2Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account