1. Vývoj filmového materiálu 2. Hraný film - kamera
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fandli, Juraj
|
|
dc.contributor.author |
Bíla, Ondřej
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T05:54:44Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T05:54:44Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-17 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12029
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce popisuje vývoj filmového materiálu a obrazu od konce 19. století do kon-ce 60. let 20. století. Zabývá se černobílým filmem, přechodu na zvukový film a problémy s tím spojené jak po technické stránce tak po praktické z pohledu filmového tvůrce. Další část se věnuje aditivním a subtraktivním barevným systému a to především technologii Technicolor, která měla pro světovou kinematografii významný přínos. Není zde opome-nuto ani nástup jednovrstvého barevného filmového materiálu. Práce je ukončena obrazo-vými formáty, které byly prostředkem konkurence s televizí |
cs |
dc.format |
50 s |
cs |
dc.format.extent |
2002067 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
černobílý film
|
cs |
dc.subject |
zvukový film
|
cs |
dc.subject |
Kinemacolor
|
cs |
dc.subject |
Technicolor
|
cs |
dc.subject |
Eastmancolor
|
cs |
dc.subject |
obrazové formáty
|
cs |
dc.subject |
Blach and white film
|
en |
dc.subject |
sound film
|
en |
dc.subject |
Kinemacolor
|
en |
dc.subject |
Technicolor
|
en |
dc.subject |
Eastmancolor
|
en |
dc.subject |
picture formatas
|
en |
dc.title |
1. Vývoj filmového materiálu 2. Hraný film - kamera |
cs |
dc.title.alternative |
1. Teoretical part: Development of film material 2. Practical part: feature film - camera |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Holloš, Vladimír |
|
dc.date.accepted |
2010-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This graduatio theses describes evolution of the film material and picture from the end of 19th century till the end of sixties of 20th century. It deals with the black and white film, the change towards the sound film and the related issues from the technical as well as from practical view of a movie maker. Another part of the theses is addressed to the subtractive and additive colour systems, particularly to Technicolor technology, which had significant-ly contributed to the world cinematography. Even the birth of the single layer color film material has not been ommited in the theses. The theses is concluded with the picture for-mats that served as means of competition with the television. |
en |
dc.description.department |
Ústav animace a audiovize |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/183
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
13841
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-11 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account