dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Zezulková, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T02:00:07Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T02:00:07Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10065
|
|
dc.description.abstract |
Barack Obama je prvním afro-americkým prezidentem Spojených Států Amerických. Ve volebním klání 2008 porazil v primárkách Hillary R. Clinton, členku velmi vlivné politické rodiny, a během hlavní prezidentské volby amerického válečného hrdinu a miláčka médií Johna McCaina. Odborníci, média i široká veřejnost se shodují, že se jednalo o historické volby, jejichž průběh a všeobecný dopad se bude studovat po mnoho let. Doposud o Obamově kampani nevyšly příliš důvěryhodné a obecné výzkumy a analýzy, stejně tak dostupná literatura postrádá objektivitu autorů. Nicméně na první pohled je jasné, že Obama a jeho tým předvedli excelentní volební kampaň a potvrdili obecné mínění o důležitosti amerických prezidentských kampaní pro sféru marketingových komunikací a politického marketingu. A to je téma, o kterém pojednává tato bakalářská práce. Teoretická část se zaměřuje na popis politického a volebního systému v USA a na obecné vlastnosti amerických prezidentských volebních kampaní s cílem vytvořit dostatečnou půdu pro pochopení analyticko-praktické části. Praktická část sleduje obecně nepopíratelné vlastnosti Obamovy kampaně, jakou jsou na-příklad finanční zdroje, délka kampaně Hlavním cílem je však vyvodit pomocí ana-lýzy dostupných zdrojů klíčové aspekty vedoucí k Obamově vítězství a prohlášení voleb 2008 za historické především z pohledu marketingově komunikačního. Barack Obama a jeho tým objevili a velice jasně demonstrovali možné využití webu 2.0 a mobilních telefonů jako efektivního nástroje ke komunikaci s voliči, jejich mobilizaci a přeměnil je v nezastavitelnou volební mašinu. Předznamenali tak novou éru volebních kampaní a využití internetu v marketingových komunikacích. Obama byl prohlášen Advertising Age Marketérem roku 2008 nejen díky využití internetu, ale celkovému vedení kampaně. Barack Obama operoval již známými volebními strate-giemi, kterým dal jim nový rozměr. Obamův tým vytvořil kampaň, která z Obamy a jeho rodiny udělala ikonu doby a v určitých fázích vyvolávala davové šílenství. Díky skvělému PR a mediální agendě setting předvedli celému světu nevídané divadlo. Obama v sobě skýtá velký potenciál čestného, inteligentního, striktního a především nezkaženého politika, milého, sympatického, milují-cího otce a obyčejného, ale při tom charismatického Američana. A to vše jeho tým bravurně prodal. Ovšem bez ohledu na to, co pohled na Obamu jako mesiáše, hrdinu a spasitele bude pro něj a jeho kariéru znamenat v budoucnu. Nicméně Obama si vybral do týmu ty nejlepší ve svém oboru. Všichni pracovali a vedli kampaň pod jednou hlavní zásadou postavenou na Obamově osobním vystupování; být neustále klidný a neprojevovat nejen negativní emoce, ale téměř žádné. Tým odhadnul touhu amerického národa po změně a víru v americký sen a šťastný konec. Díky dobře vybudované organizaci a spolupráci Obamova managementu byli členové schopni podniknout rezolutní kroky, které by se mohly na první pohled zdát jako nebez-pečný hazard. Odmítnutí peněz z veřejných prostředků spolu s omezeními z toho plynou-cích byl opovážlivý krok, který od vzniku tohoto státního fondu ještě žádný kandidát neu-dělal. Avšak Obama a jeho tým předvedli skvělý fundraising a získali dostatek prostředků pro vedení jedinečné kampaně. A navíc to vše dokázali velmi rychle a efektivně prezento-vat veřejnosti. |
cs |
dc.format |
143 s., 51 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
12695418 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Politický a volební systém v USA
|
cs |
dc.subject |
volební kampaně ve Spojených státech
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace a polický marketing v amerických volebních kampaních
|
cs |
dc.subject |
volby 2008
|
cs |
dc.subject |
volební kampaň Baracka Obamy
|
cs |
dc.subject |
strategie orientace na kandidáta
|
cs |
dc.subject |
profesionalita volebního štábu
|
cs |
dc.subject |
US political system
|
en |
dc.subject |
election campaigning in the United States of America
|
en |
dc.subject |
marketing communications and political marketing in US election campaigns
|
en |
dc.subject |
election 2008
|
en |
dc.subject |
Barack Obama's election campaign
|
en |
dc.subject |
candidate-centred campaign strategy
|
en |
dc.subject |
professionalism of campaign staff
|
en |
dc.title |
Barack Obama's Election Campaigning 2008 |
cs |
dc.title.alternative |
Barack Obama's Election Campaigning 2008 |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chvojka, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2009-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis aims to provide an insight into the election campaigning in the United States of America and into Barack Obama's presidential campaigning 2008. It aims to cover some relevant aspects which made election 2008 historical and unusual one. In par-ticular, the bachelor thesis investigates possible key aspects of the campaign for Obama's victory. The Theoretical framework, collectively targets the US system of government, political parties, candidates' running of presidential election and using of marketing communica-tions in US election campaigning with a view to introduce into the theme and create a good foundation for the Analytical (practical) part. The Analytical (practical) part of this bachelor thesis focuses on Barack Obama's election campaigning 2008 with the aim to analyze key aspect which might make a new President of the United States of America from Obama. In the light of freshness of this theme, there are not competent researches and complying opinions about his campaign. This bachelor thesis is one of possible views on Obama's campaign main strategy. It treats especially of utilization of Obama's personality as a strategy and keynotes decisions of his professional campaign team. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10545
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|